Paremmalla näkyvyydellä lisää myyntiä

Yritykset pääsevät harvoin kehittymään eteenpäin ilman investointeja. Investoinnit voivat olla panostuksia henkilöstöön, tuotekehitykseen tai vaikkapa yrityksen näkyvyyteen. Se, että yrityksellä on hyvä henkilökunta ja hyvä tuoteportfolio ei vielä riitä – yrityksellä pitää myös olla laaja kontaktipinta potentiaalisiin asiakkaisiin.

Miten uusia asiakkaita?

Jos yritys ei ole aiemmin ollut aktiivinen markkinoinnissa tai investoinneissa, voi tulla eteen myös tilanne, että yritys ja yrittäjä joutuvat katsomaan markkinoinnin ja kasvun rahoitusta lainamarkkinoilta. Siinä ei sinällään ole mitään pahaa, mutta markkinointi ja ne kehitysinvestoinnit tulee tehdä suunnitelmallisesti, ja esimerkiksi mainosteippaamo Omalogon palveluiden kohdalla tavallaan saadaan kaksi osumaa yhdellä kerralla.

Näkyvyysratkaisut tarjoavat mahdollisuuden yritykselle samalla kehittää yrityksen ulkoista näkyvyyttä, bränditietoisuutta sekä laajentaa sitä potentiaalisten asiakkaiden kontaktipintaa. Esimerkiksi jos firman autoissa ei aiemmin ole ollut mitään merkintöjä, jo pienet firman nimitarrat muutaman kympin investoinnilla lisäävät firman nimen näkyvyyttä merkittävästi koko sillä alueella missä autot ovat liikenteessä. Yllättävän monet laajalla alueella toimivat yritykset väheksyvät tämän markkinointitavan todellista toimivuutta, ja vastaavasti ensimmäistä kertaa firman pakettiauton teipanneet kertovat, kuinka hyvin uudet teippaukset ovat tuoneet lisää asiakkaita (!).

Uusia asiakkaita voi tulla jo pelkästään sillä, että työntekijä menee firman takkipäällä paikalliseen liikkeeseen ja yrityksen logo nähdään takin selkämyksessä juuri sopivalla hetkellä kun henkilöllä on tarve juuri kyseiselle osaajalle – siksi logon lisäksi on hyvä laittaa myös jotain osaamisesta työvaatteisiin!

Investoi suunnitelmallisesti

Samalla tavalla kuin jokainen markkinointiteko ja mainos pitäisi liittyä johonkin suunnitelmaan, myös yrityksen kehittäminen ja uusien asiakkaiden etsintä tulisi olla suunniteltua. Jopa niillä tarroilla ja teipeillä, jotka laitetaan auton kylkiin, eteen tai taakse on oma merkityksensä – laitetaanko näkyvillä logo, vai jotain enemmän kertovaa, kuten ylläolevassa esimerkissä – sillä on merkityksensä, varsinkin jos kaikki kanavat sitten laitetaan synkassa toimimaan keskenään, kuten kotisivut, sosiaalisen median kanavat ja liikenteessä oleva kalusto.

Mitä suurempi projekti on, sitä enemmän siihen pitää investoida, sekä aikaa että rahaa ja sitä mietteliäämmin pitää suhtautua myös mahdollisiin tuloksiin ja toivottuihin tavoitteisiin. Kun suunnitelma on valmis ja toteutettu, niin muutaman kuukauden päästä voi sitten saatuja tuloksia verrata suunnitelman tavoitteisiin ja miettiä, mitä tehdään ensi kerralla erilailla – esimerkiksi autojen tekstiteippausten muuttaminen eri tekstille ei ole kova kustannus, mutta sillä saatava tulos voi olla korkea – eli silloin puhutaan jo todella hyvästä investoinnin palautumisesta eli roi:sta.

Jos esimerkiksi lainarahalla toteutetussa suunnitelmassa on kulut x %, on suunnitelmalla saatava mielellään lisää myynti x+y %, jotta investointi olisi selvästi kannattava. Tietenkin välillä tehdään myös opastekyltteja ja henkilökunnan vaatetuksia logoilla, joille ei niin selvästi voi laskea arvoa rahassa, mutta ne molemmat lisäävät yrityksen kokonaisnäkyvyyttä. Samalla voi myös miettiä, onko yrityksen logo nykyaikainen, vai pitäisikö senkin tuoda 2020-luvulle samalla kertaa. Mainosteippaamo Omalogo Oy on toteuttanut sekä logojen vektorointia 2020-luvulla, kuin suunnitellut ja toteuttanut täysin uusia logoja asiakasyrityksille, joita sitten on voitu alkaa käyttää yrityksen ulkoisen kuvan parantamiseen monikanavaisesti lähtien yrityksen tarroista aina yrityksen omiin sosiaalisen median kanaviin niin mm. Facebookissa ja Instagramissa kuin mm. Twitterissä.

Jos asia kiinnostaa, askarruttaa mieltä, kysy lisää. Mainosteippaamo Omalogo on tuottanut palveluita ympäri Suomen, ja tarrat liikkuvat hyvin Matkahuollon kuljettamina nopeasti loppuasiakkaalle Lohjalta.

Apua suunnitteluun

Autamme tarvittaessa logojen lisäksi myös ikkunateippausten suunnittelussa sekä autoteippien ideoinnissa. Myös erilaiset ständi-ideoinnit ja muut kyltit, tarrat ja julisteet ja niiden toimittaminen onnistuvat. Jopa yksittäiset kyltit, tai yksittäiset takit ovat mahdollisia toteuttaa kohtuullisella kuluerällä.