Uutisia

Tiedätkö miten paljon henkilötietojasi luovutat joka päivä?

Olet ehkä lukenut lehdistä henkilötietojen luovuttamisesta, tai pikemminkin siitä kuinka niitä ei suositella luovuttamaan ellei ole aivan pakko. Jos sivusto joutuu hyökkäyksen kohteeksi, käytetään henkilötietoja usein väärin. Tokihan kaikki siis aina lukevat eri palvelujen, ohjelmien ja applikaatioiden käyttöehdot tarkistaakseen että mitä henkilötietoja jaetaan ja kenelle. Jos edellämainittu ei kuulostanut tutulta,...

Lue lisää

Haluaisitko sinä panostaa ekologiseen firmapukeutumiseen?

Ekologiset arvot ovat nousseet viime aikoina selvästi aiempaa suurempaan arvoon. Toisaalla ruokakulttuurissamme on alettu arvostaa luomua, mutta myös vaatetuksessa ja pukeutumisessa on alettu kysellä enemmän niistä oloista, missä vaatteet on tehty. Tähän tilanteeseen haluaa myös Mainosteippaamo OmaLogo omalta osaltaan tarjota vaihtoehdon. OmaLogo tuo tarjolle maahantuojansa kautta Ecologie vaatesarjan, jossa vaatteet...

Lue lisää

Mainosteippaamosta apua kuumaan kesään

Mainosteippaamo OmaLogo on viimeisten parin vuoden aikana teipannut myös yksityisten asuntoja, parvekkeita, mökkejä. Tarvetta on ollut sekä aurinkokalvojen, tummennusten että näköesteiden tarroituksia ja kaikille näille löytyy paljon erilaisia vaihtoehtoja. Asuinmukavuutta aurinkokalvoituksella Silloin kun aurinko oikeasti ja todella lämmittää ja paahtaa ikkunoista sisään, voidaan aurinkokalvoituksella saada aikaa lisämukavuutta asunnon sisälle. Kalvoitus...

Lue lisää

Hupparit, t-paidat, colleget

Kesä lähestyy ja monet seurat ja yhdistykset miettivät rahankeräämistä omiin tarpeisiin. Yksi mahdollinen tulolähde on omille jäsenille tarkoitetut nimikoidut vaatteet kuten hupparit, t-paidat, colleget, college-housut, shortsit. Vaatteista löytyy niin edullisia kuin hintavampiakin vaihtoehtoja, yhdestä väristä monivärisiin ja vaatteisiin laitettava yhdistyksen logo ja vaikka jäsenen nimi, tekevät vaatteesta yhdistyksen omaa olemassa...

Lue lisää

Brändäämisenkin voi mokata

Logoista ja mielikuvista Moni pienyrittäjä brändäämistä ajatellessaan näkee silmissään Coca-Colan punaisen ja valkoisen kaikkien tunteman kaunokirjoituksen tai Adidaksen kolme tunnusomaista viivaa. Seuraavaksi tulee varmasti mieleen, millaisia summia näiden ikonisten kuvien tunnetuiksi saattamiseen on käytetty. Ja millainen homma tulee olemaan oman yrityksen brändin saattaminen kaikkien huulille. Viimeistään tässä kohtaa huokaistaan tehtävän...

Lue lisää

Yritysmuuton viimeisiä vaiheita

Aiemmin kirjoitimme yleisesti muuttamisesta ja siitä, kuinka tärkeätä on suunnitella perusteellisesti tai ainakin aikatauluttaa muutto jo etukäteen ja varata tarpeeksi aikaa. Tällä kertaa jatkamme siitä vaiheesta, kun palaset alkavat olla paikoillaan uudessa paikassa – tai voihan tämä seuraavaksi kuvattu aihe itseasiassa tapahtua jo ennen varsinaista muuttoa. Mistä teidät löytää? Uusi...

Lue lisää

Miten erottua muista?

Omalogon artikkeleissa on useasti käsitelty brändäystä ja sitä, miten yksittäinen palveluntarjoaja voi erottautua muiden vastaavien joukosta positiivisesti? Keinojahan siihen on monia, mutta mitkä niistä ovat oikeita, ja mitä kannattaa niistä käyttää? Tähän kysymykseen ei ole yksiselitteistä oikeata vastausta, vaan vastaus löytyy kokeilujen kautta ja silloinkin pitää olla valmiina muokkaamaan hyväksi...

Lue lisää

Logot ja brändäys nettimaailmassa

Logojen ja brändin merkitys on aivan yhtä suuri nykyaikaisessa digimaailmassa kuin se on ollut aiemminkin. Ainoa suuri ja selvästi nähtävissä oleva muutos ja kehitys on ollut varsinaisissa yritysten logoissa, jotka ovat yksinkertaistuneet viime aikoina, tai vanhoja logoja on yksinkertaistettu, jotta ne jäisivät entistä helpommin kiireisten ihmisten mieleen Erilaiset brändit vertaluissa...

Lue lisää

Nopeus on valttia asiakaspalvelussa

Pari vuotta sitten teimme meillä mainosteippaamo OmaLogossa selkeän päätöksen työajoista. Pohjimmainen syy siihen on meidän Mikaelin työsopimus ja sitä kautta tuleva arkityöaika, joten OmaLogo ei ole hirveämmin enää tehnyt töitä viikonloppuisin- paitsi ehkä paperihommia ja suunnittelua. Jotta jatkossakin pystyisimme tuottamaan palvelut asiakkaille sovitussa ajassa ja nopeasti, olemme muuttaneet hieman isompiin...

Lue lisää

Joitakin tunnetuimpia urheilujoukkueiden logoja

Logo on yksi tärkeimmistä brändäyksen työkaluista ja logon ansiosta monet yritykset ja tuotemerkit tunnistetaan. Esimerkiksi Applen ikoninen omena tai Niken superyksinkertainen logo ovat niin tunnettuja, ettei logoihin tarvitse edes liittää millään tavalla yrityksen nimeä erikseen – logon ansiosta yritys tunnistetaan. Monet urheilujoukkueetkin ovat hankkineet itselleen logon. Näitä logoja nähdään esimerkiksi...

Lue lisää