Nopeus on valttia asiakaspalvelussa

Pari vuotta sitten teimme meillä mainosteippaamo OmaLogossa selkeän päätöksen työajoista. Pohjimmainen syy siihen on meidän Mikaelin työsopimus ja sitä kautta tuleva arkityöaika, joten OmaLogo ei ole hirveämmin enää tehnyt töitä viikonloppuisin- paitsi ehkä paperihommia ja suunnittelua.

Jotta jatkossakin pystyisimme tuottamaan palvelut asiakkaille sovitussa ajassa ja nopeasti, olemme muuttaneet hieman isompiin ja valoisampiin tiloihin Virkkalantieltä Kalkkipetterille – pystyäksemme siis entistä paremmin palvelemaan asiakkaitamme.

Asiakaspalveluun panostuksia

Samalla tavalla kuin me OmaLogossa myös monella muilla aloilla on tiukentuva kilpailu tuonut tullessaan uudistuksia myös asiakaspalveluun. Esimerkiksi nettikasinoiden tiukentuva kilpailu on tuonut markkinoille uuden trendin: kasino ilman rekisteröitymistä. Käytännössä pelaajan rahapelaamisesta on tehty entistä helpompaa, mutta kuitenkin monilla nettikasinoilla on senkin lisäksi vielä mahdollisuus rekisteröityä. Rekisteröinnin kautta pelaajasta saa enemmän palveluita ja mahdollisuuksia sekä etuisuuksia, aivan samalla tavalla kuin moni meistä on ottanut K-kaupan tai S-ryhmän jäsenyyden, jotta saamme niitä bonus- yms etuja.

Me OmaLogossa olemme myös miettineet erilaisia asiakasetuja, mutta päätyneet vielä tähän asti tarjoamaan erilaiset tapahtumat ja tarjoukset kaikille asiakkaillemme ja muille potentiaalisille asiakkaille yhtäläisesti – ainoa ero, että kerromme olemassa oleville asiakkaillemme niistä etukäteen sähköpostitse ja joskus saattaa käydä niin, että pieni määrätty erä jotain tuotetta tulee tarjolle ainoastaan olemassa oleville asiakkaille ja silloin tarjous ja tiedotus siitä tuotteesta kulkeutuu sähköpostitse vain asiakkaillemme.

Samalla tavalla myös nettikasinoilla tiedotetaan rekisteröityneille asiakkaille tulevista kampanjoista ja tapahtumista, vaikka itse kasino mahdollistaisikin pelaamisen jo ilman rekisteröintiäkin. Nettikasinot ovat yhä kasvu-uralla ja uusia kasinoita syntyy tasaiseen tahtiin ja olemassa olevat päivittävät niin tekniikkaansa, kuin sisältöjään vastaamaan markkinoiden tarpeita. Rekisteröinnin poistuminen on vain yksi uudistuksista, toinen selkeästi suomalaisille suunnattu trendi on ollut nettikasinoiden suomentuminen – sisältö ja asiakaspalvelu ovat molemmat saatavilla suomenkielellä – eli asiakaspalveluun ollaan kiinnitetty entistä enemmän huomiota. Hyvin toimiva ja asiakkaan omalla kielellä toimitettu asiakaspalvelu saattaa varsinkin nettimaailmassa olla se lopullinen ja ratkaiseva tekijä, kun esimerkiksi nettikasinoiden kohdalla suomalainen pelaaja päättää missä hän pelaa.

Samalla tavalla OmaLogon markkinoilla eli yritysten markkinoinnin tai ulkoisen näkyvyyden toimittajana, tärkeätä on pystyä toimittamaan asiakkaan toivoma palvelu vähintään asiakkaan odottamalla laatutasolla, parhaimmassa tapauksessa jopa hieman paremmin. Mainoskylttejä, ikkunateippauksia ja autoteippauksia toimittaa tälläkin talousalueella useampi toimittaja, mutta OmaLogo haluaa omalla toiminnallaan erottua näistä, ainakin sen avulla, että teemme kaikki niin kuin pitää, paikallisesti.

Uusia palvelumuotoja

Tulevaisuus tuo varmasti uusia palvelumuotoja asiakaspalveluun mobiilin, sovellusten ja sosiaalisen median kautta. Tällä hetkellä esimeriksi meillä mainosteippaamossa on käytössä mobiiliystävällinen netti, ja sosiaaliseen mediaan päivitetään pääsääntöisesti päivittäin töistämme, mutta myös asiakaspalvelu toimii sosiaalisen median kautta – meihin voi olla aivan yhtä hyvin Facebookin kautta yhteydessä kuin puhelimitse, sähköpostitse, kotisivujen lomakkeen tai tavallisen meillä käynnin tavoin – jos kuitenkin olet tulossa käymään meillä Kalkkipetterillä, kannattaa soittaa Mikaelille etukäteen.

Toimitusvarmuus ennen nopeutta

Vaikka nopeus on tärkeä tekijä toimituksissa, haluamme antaa asiakkaillemme sellaisen toimitusajan, joka todennäköisesti myös onnistuu, eli emme halua luvata liian nopeita toimituksia, sillä mitä nopeammin jotain toimitetaan sitä todennäköisesti myös virheitä voi tapahtua. Virheitä tulee aina, mutta niistä pitää oppia, ja niin me teemmekin.

Vuosi 2019

Tämä vuosi tuo varmasti muutakin uutta OmaLogon toimintaan kuin vain muuton. Mitä ne tulevat muutokset ovat, sen aika näyttää, mutta samalla voimme luvata, että vanhat palvelut tulevat jatkumaan. Teemme yhä ikkunateippauksia, tarroja yrityksille, mainosjulisteita, ulkomainoksia, autoteippauksia, vaatemerkintää ja teemme asiakkaiden vanhoista logoista digiversioita, jotta niitä voidaan sitten käyttää vaikka asiakkaan kotisivuilla, Facebookissa ja asiakkaalle tehtävissä tarroissa tai vaatemerkinnöissä.

Tuoko tulevan vuosi investointeja uusiin laitteisiin, kenties – kannattaa seurata sosiaalisen median kanavaamme #mainosteippaamo Facebookissa.