OmaLogo Oy tuottaa päivittäin operatiivisesti esimerkiksi vaatteita yrityksille, vaatteita joissa on yrityksen oma logo tai haluttua tekstiä. Toimitamme myös julisteita, tarroja, laukkuja, jopa tauluja ja seinäkylttejä. Samoin ikkunateipit ja ikkunakalvotukset ovat normaaleja töitämme kuin myös autojen perusteippaukset – näitä teemme joka viikkoa, vaihtelevasti.
Miksi sitten yritys tilaa meiltä esimerkiksi takkeja omalla logollaan?
Yrityksen markkinoinnissa kyse on näkyvyydestä. Potentiaalisille asiakkaille pitää luoda muistijälki yrityksestä, ja koska useimmalla yrityksellä on ihmisiä töissä, jotka liikkuvat myös asiakkaiden parissa, on luonnollisesti liittää työntekijöiden pukeutumiseen firman logo. Se ei tarkoita, sitä, että oltaisiin aina kauluspaidat päällä, jossa rinnassa on firman logo. Vaate voi olla yhtähyvin t-paita, pikeepaita, huppari, college, takki….. vaate, joka sopii teidän työntekijöillenne ja teidän työhönne. Eikä sen merkinnän tarvitse olla rinnassa – se voi olla hihassa tai vaikka selässä – kannattaa kysyä erilaisista mahdollisuuksista sekä ajatuksista. Mainosteippaamomme tekee jo pieniäkin eriä.
Digimainontaa
Teemme myös tarpeenvaatiessa asiakkaiden logojen digitalisointia ja joskus jopa uusimme koko logon, koska logon digiversiota tarvitaan jo vaatteiden, autojen ja ikkunoiden merkinnnässä mutta myös sitten kotisivuilla ja sosiaalisessa mediassa, ja yritykselle on tärkeätä, että sen logo on joka paikassa samanlainen. Olemme vuosien varrella törmänneet sellaisiinkin yrityksiin, jotka vaihtavat logoaan melkein vuosittain – eikä se todellakaan ole suositeltavaa. Suositeltavaa on tehdä logo alusta alkaen sellaisena mikä kelpaa, ja pitäytyä siinä, koska tavoitteena on, että mahdollisimman usea potentiaalinen asiakas oppii tuntemaan logon ja mitä se edustaa. Logon tunnettavuuden tekemiseen menee aikaa ja myös rahaa, tavalla tai toisella.
Suomalaisuus graafisena elementtinä
Se on ihan sama kuin suomalaiset kasinot kilpailevat keskenään netissä- kaikilla on jonkinlainen logo ja oma nimensä, joka tavalla tai toisella liittyy Suomeen ja suomalaisuuteen. Nimellä ja logolla haetaan omaa asiakaskuntaa, sama on myös lähialueen yrityksissä: rakennusfirmojen logot liittyvät rakentamiseen ja talohin, kuljetusfirmojen autoihin ja kuljettamiseen. Vasta kun mennään korkeammalle tasolla ja yrityksiin, jotka panostavat satoja tuhansia, jopa miljoonia markkinointiin, tulee vastaan logoa, jotka eivät itsessään kerro vielä mitään. Nykyaikaiset logot muuten on entistä yksinkertaisempia ja monella yrityksellä logona on vain firman nimi kirjoitettuna tietyllä tekstityypillä.
Kasinosivustojen graafinen suunnittelu on viety todella kansallismieliseksi muissakin maissa. Suomalaisille kohdistetut kasinot kertovat sen jo nimessään sillä kasinoiden nimissä on niin Karjalaa, Kalevalaa kuin Suomi-sanaakin käytetty vilkkaasi, samoin Leijonaa – asioita ja teemoja, jotka suomalaiset liittävät automaattisesti suomalaisuuteen. Väreissä toistuvat usein sininen ja valkoinen ja graafisissa elementeissä suomalaisille tuttuja asioita vaakunasta hahmoihin ja tuttuihin ihmisiin – tämä on sitä suunnattua markkinointia selvimmillään.
Logon käsittely
Yllättävän monella paikallisella yrityksellä heidän käyttämänsä logo on niin vanha, ettei siitä ole minkäänlaista digitaalista versiota olemassa. Me voimme kuvata nykyisen logon ja tehdä siitä digitaalisen version, jota voidaan sitten käyttää niin vaatemerkintään kuin tarrojen valmistukseen tai logona kotisivuilla. Työnä logon digitalisoiminen ja vektorointi ei aina ole helppoa tai nopeata, riippuen aina logosta- ja joskus voi olla parempi tehdä logosta kokonaan uusi, uudistaa se samalla vastaamaan nykyaikaan. Tarvittaessa käytämme apuna alihankkijoina graafisia suunnittelijoita, koska graafinen suunnittelu ei ole meidän pääalaamme.