Siirry sisältöön
OmaLogo Oy
  • Etusivu
  • Teippaukset
    • Ikkunateippaukset
    • Maitolasi eli etsattu vinyyliteippi
    • Autoteippaukset
    • Muu mainosteippaus
  • Brändäys
    • Mainoskyltit
    • Mainoslakanat ja mainosbannerit
    • Tekstiilipainatus – t-paidat, hupparit, takit, housut, työvaatteet, sporttivaatteet
      • Työvaatteet
      • Esimerkkituotteita
  • Palvelut
    • Sisustustarrat kotiin ja toimistoon
    • Ikkunakalvoitus
    • Kotisivut – sähköposti – domain – mainonta
    • Suunnittelu
    • Aineistovaatimukset
    • Verkostot
  • Yhteydet
    • OmaLogo Oy
    • Asiakkaat
    • Tietosuojaseloste
  • Hinnasto
    • Reklamointi
  • Uutisia – luettavaa
    • Services
  • Verkkokauppa

Brändäyksestä

10/10/2018 kirjoittaja OmaLogoOy

Brändäys on yrityksen, tuotteen tai palvelun tunnetuksi tekemistä ja vaikuttamista haluttuihin kohderyhmiin. Brändiin vaikuttavat kaikki yrityksen toiminnot markkinoinnista toimitilojen ulkonäköön. Yrityksen ja tuotteen tulee kohdata annettu mielikuva niin mainonnassa kuin tuotteen pakkauksessa ja esillepanossakin. Hyvää, kestävää ja tunnettua brändiä ei luoda hetkessä, vaan siinä vaaditaan pitkäjännitteistä ja suunnitelmallista työtä yrityksen kaikissa toiminnoissa.

Esimerkki hyvin tuotteistetusta yrityksestä

Hyvänä esimerkkinä brändäyksestä toimii suomalainen monialayhtiö Fiskars, jonka tuotevalikoimaan kuuluvat laadukkaat tuotteet ruoanlaittoon, puutarhanhoitoon ja askarteluun. Yritys on perustettu vuonna 1649 pieneen Fiskars –nimiseen kylään, ja nyt tämä kylä tukee brändiä tunnettuna taitelija- ja muotoilijakylänä laadukkaine putiikkeineen. Fiskars valittiin Taloustutkimuksen ja Markkinointi & Mainonnan Brändien arvostus 2018 –tutkimuksessa toiselle sijalle. Fiskars on onnistunut luomaan mielikuvan laadukkaista, kestävistä ja moderneista tuotteista. Brändiä on luotu vuosikymmenien ajan ja osalle tuotteista on hankittu kansainvälinen tavaramerkkisuoja. Yritys omistaa myös muita maailmalla arvostettuja suomalaisia tuotemerkkejä, kuten Iittala, Arabia ja Hackmann, sekä ulkomaisia tuotemerkkejä kuten posliinia valmistavan ruotsalaisen Rörstrandin. Myös edellä mainitut kotimaiset tuotemerkit löytyvät Brändien arvostus 2018 –tutkimuksen kärkikymmeniköstä.

Palveluita myös pienille yrityksille

OmaLogo Oy:n suunnittelupalveluilla voit saada uuden yksilöllisen ja laadukkaan logon tai vaikkapa uuden värikartan yrityksesi tarpeisiin. Hyvin suunniteltu ja näyttävä logo auttaa yritystäsi näkymään, sekä auttaa yritystä jäämään asiakkaiden mieleen. Jos logoa ja värimaailmaa toistetaan markkinoinnissa ja mainonnassa, on yrityksen brändääminen sekä esille tuominen hyvällä alulla. Yrityksemme tarjoaa laadukkaita työvaatteita omilla painatuksilla sekä mainosteippauksia, kuten esimerkiksi ikkuna- sekä autoteippauksia yrityksesi tarpeisiin. Lisäksi teemme mainoskylttejä sisä- sekä ulkokäyttöön. Meiltä saat myös toimituksen ja asennuspalvelun kyseisille tuotteille tarpeidesi mukaan. Teemme yhteistyötä mainos- ja viestintätoimistojen kanssa.

Jää mieleen

Brändäyksen tarkoituksena on luoda mieleenpainuva ja persoonallinen kuva yrityksestä, joka erottuu joukosta. Hyvin rakennettu brändi jää ihmisten mieliin, ja vaikuttaa myönteisen ostopäätöksen syntymiseen. Brändin valitessaan ihmiset tietävät saavansa mielikuviaan vastaavan tuotteen. Brändiä voidaan rakentaa hinnalla, laadulla, saatavuudella, asiakaspalvelulla tai näiden erilaisilla yhdistelmillä. Yrityksen kaikkien osa-alueiden tulee tukea brändiä. Vaikka tuote olisi laadukas, mutta sille annetaan esimerkiksi huono asiakaspalvelutuki, se voi syödä tuotteen myyntiä tai brändin arvoa ja uskottavuutta.

Ennen brändin rakentamisvaihetta on yrityksellä oltava visio omista toiminnan tavoitteista pidemmällä tähtäimellä, jotta brändiä voidaan kehittää pitkäjänteisesti ja suunnitelmallisesti. Hyvä brändi toimii vakuuttavimpana markkinointina yrityksellesi, mikäli annettu mielikuva vastaa totuutta. Silloin asiakas on valmis käyttämään palvelua uudelleen ja suosittelemaan sitä myös muille.

Jotkut yritykset eivät erotu joukosta, koska varsinkin pienemmillä yrityksillä ei ole riittävästi resursseja markkinoida ja mainostaa palveluitaan tai luoda brändiään suuryritysten tapaan. Pienemmät aloittavat yritykset eivät ole hahmottaneet omaa toimintastrategiaansa tai pidemmän tähtäimen tavoitteitaan. Heille riittää vain kohtuullisen tuloksen saaminen ilman kasvutavoitteita. Varsinkin pienyrittäjillä on taito tehdä tuotetta tai palveluaan mutta osaaminen muilla yritystoiminnan osa-alueilla voi olla puutteellinen.

Tällaisiin tilanteisiin OmaLogosta saa apua ja brändääminen, markkinointi sekä mainostaminen voi alkaa niin ’’paperilla’’ kuin digitaalisesti.

Jaa tämä:

  • Click to email a link to a friend(Avautuu uudessa ikkunassa) Sähköpostitse
  • Jaa Facebookissa(Avautuu uudessa ikkunassa) Facebook
  • Tulosta(Avautuu uudessa ikkunassa) Tulosta
  • Click to share on X(Avautuu uudessa ikkunassa) X
  • Jaa Pinterest palvelussa(Avautuu uudessa ikkunassa) Pinterest
Kategoriat brändäys, Luettavaa, Uutinen Avainsanat brand, brändäys, logo, mainonta, markkinointi, yritysmainonta, yritystunnettavuus
Uudet värilliset ikkunakalvot saatavilla myös Suomessa esimerkiksi toimistoihin
Näkyvyyspalveluita myös digipuolelle

Tilaa verkkokaupastamme

Tilaa verkkokaupasta!

Tarjouspyyntö

Uusimmat tarjoukset ja jutut

  • Kuumuus koettelee rakennuksia ja niiden käyttäjiä – näin taloyhtiö voi varautua helteisiin: aurinkokalvot
  • Kesäksi uutta ilmettä yritykselle – nyt on oikea hetki päivittää ikkunateippaus
  • Ekologiset vaatteet yrityksen omalla logolla
  • Tyyliä keittiöön tanskalaisilla Billund maustemyllyillä
  • Sisustaminen ja käytännöllisyys kohtaavat: Omnioutil-ämpäri – Japanilaisen designin monikäyttöinen mestariteos
  • Auta yritystäsi tulemaan nähdyksi – autoteippaus ei ole iso investointi
  • Vaatemerkintä ja logopainatukset – Laadukas ratkaisu brändäyksellesi
  • Veneilykausi alkaa – vinkit uuden kauden aloittamiselle sekä veneteippaus

Arkisto

  • toukokuu 2025
  • huhtikuu 2025
  • maaliskuu 2025
  • helmikuu 2025
  • tammikuu 2025
  • joulukuu 2024
  • lokakuu 2024
  • elokuu 2024
  • heinäkuu 2024
  • toukokuu 2024
  • huhtikuu 2024
  • maaliskuu 2024
  • helmikuu 2024
  • tammikuu 2024
  • joulukuu 2023
  • marraskuu 2023
  • lokakuu 2023
  • syyskuu 2023
  • elokuu 2023
  • heinäkuu 2023
  • kesäkuu 2023
  • toukokuu 2023
  • maaliskuu 2023
  • tammikuu 2023
  • lokakuu 2022
  • syyskuu 2022
  • elokuu 2022
  • heinäkuu 2022
  • toukokuu 2022
  • huhtikuu 2022
  • helmikuu 2022
  • tammikuu 2022
  • joulukuu 2021
  • marraskuu 2021
  • lokakuu 2021
  • syyskuu 2021
  • elokuu 2021
  • heinäkuu 2021
  • kesäkuu 2021
  • toukokuu 2021
  • huhtikuu 2021
  • maaliskuu 2021
  • helmikuu 2021
  • marraskuu 2020
  • lokakuu 2020
  • syyskuu 2020
  • elokuu 2020
  • heinäkuu 2020
  • kesäkuu 2020
  • toukokuu 2020
  • huhtikuu 2020
  • maaliskuu 2020
  • helmikuu 2020
  • tammikuu 2020
  • joulukuu 2019
  • marraskuu 2019
  • lokakuu 2019
  • syyskuu 2019
  • elokuu 2019
  • heinäkuu 2019
  • kesäkuu 2019
  • toukokuu 2019
  • maaliskuu 2019
  • helmikuu 2019
  • tammikuu 2019
  • joulukuu 2018
  • marraskuu 2018
  • lokakuu 2018
  • syyskuu 2018
  • elokuu 2018
  • kesäkuu 2018
  • toukokuu 2018
  • huhtikuu 2018
  • maaliskuu 2018
  • helmikuu 2018
  • tammikuu 2018
  • joulukuu 2017
  • marraskuu 2017
  • lokakuu 2017
  • syyskuu 2017
  • heinäkuu 2017
  • kesäkuu 2017
  • toukokuu 2017
  • huhtikuu 2017
  • maaliskuu 2017
  • helmikuu 2017
  • tammikuu 2017
  • joulukuu 2016
  • marraskuu 2016
  • lokakuu 2016
  • syyskuu 2016
  • elokuu 2016
  • heinäkuu 2016
  • kesäkuu 2016

Tilaa verkkokaupastamme

Tilaa verkkokaupasta!

Tarjouspyyntö

Tykkää meistä

Tykkää meistä

Uutisia

  • Kuumuus koettelee rakennuksia ja niiden käyttäjiä – näin taloyhtiö voi varautua helteisiin: aurinkokalvot
  • Kesäksi uutta ilmettä yritykselle – nyt on oikea hetki päivittää ikkunateippaus
  • Ekologiset vaatteet yrityksen omalla logolla
  • Tyyliä keittiöön tanskalaisilla Billund maustemyllyillä
  • Sisustaminen ja käytännöllisyys kohtaavat: Omnioutil-ämpäri – Japanilaisen designin monikäyttöinen mestariteos
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Evästekäytäntömme

OmaLogo Oy

OmaLogo Oy on erikoistunut yritysten brändäykseen ja sen esille tuomiseen: ikkuna-ja autoteippaukset, vaatemerkinnät, logot. Tutustu ja ota yhteyttä, ja katsotaan miten saamme teidät paremmin esille.

Sivustolinkkejämme

  • Etusivu
  • Verkkokauppa
  • Mainosteippaukset
  • Mainoslakanat ja mainosbannerit
  • Työvaatteet
  • Palvelut
  • Yhteystiedot

Omalogo Oy, Kalkkipetteri, Kievarintie 23, 08700 Lohja

Toimistohotelli Kalkkipetteri sijaitsee Lohjalla Virkkalassa. Internetin karttahaku löytää meidät osoitteella Kievarintie 23, Lohja (Virkkala). Kalkkipetterin toimistohotelli on heti ennen pääporttia oikealle – pikku portin läpi ja 100 m olet toimiston pääoven edessä. Me olemme "takapuolella"
Katso Google kartta

© 2025 OmaLogo Oy • Built with GeneratePress