+358-50 3236013 myynti@omalogo.fi
Teippaukset, tarrat, työvaatteet ja merkinnät
Päävalikko
  • Etusivu
  • Teippaukset
    • Ikkunateippaukset
    • Maitolasi eli etsattu vinyyliteippi
    • Autoteippaukset
    • Muu mainosteippaus
  • Brändäys
    • Mainoskyltit
    • Tekstiilipainatus – t-paidat, hupparit, takit, housut, työvaatteet, sporttivaatteet
      • Työvaatteet
      • Esimerkkituotteita
  • Palvelut
    • Sisustustarrat kotiin ja toimistoon
    • Ikkunakalvoitus
    • Suunnittelu
    • Aineistovaatimukset
    • Verkostot
  • Yhteydet
    • OmaLogo Oy
    • Hinnasto
      • Reklamointi
    • Asiakkaat
    • Tietosuojaseloste
  • Uutisia
  • Services

Brändäyksestä

10/10/2018
| Ei kommentteja

Brändäys on yrityksen, tuotteen tai palvelun tunnetuksi tekemistä ja vaikuttamista haluttuihin kohderyhmiin. Brändiin vaikuttavat kaikki yrityksen toiminnot markkinoinnista toimitilojen ulkonäköön. Yrityksen ja tuotteen tulee kohdata annettu mielikuva niin mainonnassa kuin tuotteen pakkauksessa ja esillepanossakin. Hyvää, kestävää ja tunnettua brändiä ei luoda hetkessä, vaan siinä vaaditaan pitkäjännitteistä ja suunnitelmallista työtä yrityksen kaikissa toiminnoissa.

Esimerkki hyvin tuotteistetusta yrityksestä

Hyvänä esimerkkinä brändäyksestä toimii suomalainen monialayhtiö Fiskars, jonka tuotevalikoimaan kuuluvat laadukkaat tuotteet ruoanlaittoon, puutarhanhoitoon ja askarteluun. Yritys on perustettu vuonna 1649 pieneen Fiskars –nimiseen kylään, ja nyt tämä kylä tukee brändiä tunnettuna taitelija- ja muotoilijakylänä laadukkaine putiikkeineen. Fiskars valittiin Taloustutkimuksen ja Markkinointi & Mainonnan Brändien arvostus 2018 –tutkimuksessa toiselle sijalle. Fiskars on onnistunut luomaan mielikuvan laadukkaista, kestävistä ja moderneista tuotteista. Brändiä on luotu vuosikymmenien ajan ja osalle tuotteista on hankittu kansainvälinen tavaramerkkisuoja. Yritys omistaa myös muita maailmalla arvostettuja suomalaisia tuotemerkkejä, kuten Iittala, Arabia ja Hackmann, sekä ulkomaisia tuotemerkkejä kuten posliinia valmistavan ruotsalaisen Rörstrandin. Myös edellä mainitut kotimaiset tuotemerkit löytyvät Brändien arvostus 2018 –tutkimuksen kärkikymmeniköstä.

Palveluita myös pienille yrityksille

OmaLogo Oy:n suunnittelupalveluilla voit saada uuden yksilöllisen ja laadukkaan logon tai vaikkapa uuden värikartan yrityksesi tarpeisiin. Hyvin suunniteltu ja näyttävä logo auttaa yritystäsi näkymään, sekä auttaa yritystä jäämään asiakkaiden mieleen. Jos logoa ja värimaailmaa toistetaan markkinoinnissa ja mainonnassa, on yrityksen brändääminen sekä esille tuominen hyvällä alulla. Yrityksemme tarjoaa laadukkaita työvaatteita omilla painatuksilla sekä mainosteippauksia, kuten esimerkiksi ikkuna- sekä autoteippauksia yrityksesi tarpeisiin. Lisäksi teemme mainoskylttejä sisä- sekä ulkokäyttöön. Meiltä saat myös toimituksen ja asennuspalvelun kyseisille tuotteille tarpeidesi mukaan. Teemme yhteistyötä mainos- ja viestintätoimistojen kanssa.

Jää mieleen

Brändäyksen tarkoituksena on luoda mieleenpainuva ja persoonallinen kuva yrityksestä, joka erottuu joukosta. Hyvin rakennettu brändi jää ihmisten mieliin, ja vaikuttaa myönteisen ostopäätöksen syntymiseen. Brändin valitessaan ihmiset tietävät saavansa mielikuviaan vastaavan tuotteen. Brändiä voidaan rakentaa hinnalla, laadulla, saatavuudella, asiakaspalvelulla tai näiden erilaisilla yhdistelmillä. Yrityksen kaikkien osa-alueiden tulee tukea brändiä. Vaikka tuote olisi laadukas, mutta sille annetaan esimerkiksi huono asiakaspalvelutuki, se voi syödä tuotteen myyntiä tai brändin arvoa ja uskottavuutta.

Ennen brändin rakentamisvaihetta on yrityksellä oltava visio omista toiminnan tavoitteista pidemmällä tähtäimellä, jotta brändiä voidaan kehittää pitkäjänteisesti ja suunnitelmallisesti. Hyvä brändi toimii vakuuttavimpana markkinointina yrityksellesi, mikäli annettu mielikuva vastaa totuutta. Silloin asiakas on valmis käyttämään palvelua uudelleen ja suosittelemaan sitä myös muille.

Jotkut yritykset eivät erotu joukosta, koska varsinkin pienemmillä yrityksillä ei ole riittävästi resursseja markkinoida ja mainostaa palveluitaan tai luoda brändiään suuryritysten tapaan. Pienemmät aloittavat yritykset eivät ole hahmottaneet omaa toimintastrategiaansa tai pidemmän tähtäimen tavoitteitaan. Heille riittää vain kohtuullisen tuloksen saaminen ilman kasvutavoitteita. Varsinkin pienyrittäjillä on taito tehdä tuotetta tai palveluaan mutta osaaminen muilla yritystoiminnan osa-alueilla voi olla puutteellinen.

Tällaisiin tilanteisiin OmaLogosta saa apua ja brändääminen, markkinointi sekä mainostaminen voi alkaa niin ’’paperilla’’ kuin digitaalisesti.

Jaa tämä:

  • Lähetä tämä kaverille sähköpostitse(Avautuu uudessa ikkunassa)
  • Jaa Facebookissa(Avautuu uudessa ikkunassa)
  • Tulosta(Avautuu uudessa ikkunassa)
  • Jaa Twitterissä(Avautuu uudessa ikkunassa)
  • Jaa Pinterest palvelussa(Avautuu uudessa ikkunassa)
  • Click to share on Skype(Avautuu uudessa ikkunassa)
Categories: brändäys, Luettavaa, Uutinen
| Tags: brand, brändäys, logo, mainonta, markkinointi, yritysmainonta, yritystunnettavuus

Post navigation

← Uudet värilliset ikkunakalvot saatavilla myös Suomessa esimerkiksi toimistoihin
Näkyvyyspalveluita myös digipuolelle →

Tilaa verkkokaupastamme

Tilaa verkkokaupasta!

Uusimmat tarjoukset ja jutut

  • Vaatemerkinnät markkinoinnissa ja myynnissä
  • Kiinteistöjen kyltit, mainoskyltit ja mainostekstitarrat nopealla toimituksella
  • Uusilla ikkunateipeillä lisää asiakkaita ja lisää myyntiä
  • Veneteipit kuntoon kesäksi
  • Remontointi, ammattilaiset ja Taloturva
  • Vakuudettoman ja vakuudellisen lainan erot
  • Koirat ja niiden allergiat – Mitä kannattaa tietää?
  • Ikkunateippauksen ja auton mainosteippauksen hinta

Tee sähköpostitilaus blogiin

Kirjoita sähköpostiosoite jolla tilaat sähköpostiisi ilmoitukset blogin uusista artikkeleista.

Liity 409 tilaajien joukkoon

Kysy tarjousta

    Arkisto

    • toukokuu 2022
    • huhtikuu 2022
    • helmikuu 2022
    • tammikuu 2022
    • joulukuu 2021
    • marraskuu 2021
    • lokakuu 2021
    • syyskuu 2021
    • elokuu 2021
    • heinäkuu 2021
    • kesäkuu 2021
    • toukokuu 2021
    • huhtikuu 2021
    • maaliskuu 2021
    • helmikuu 2021
    • marraskuu 2020
    • lokakuu 2020
    • syyskuu 2020
    • elokuu 2020
    • heinäkuu 2020
    • kesäkuu 2020
    • toukokuu 2020
    • huhtikuu 2020
    • maaliskuu 2020
    • helmikuu 2020
    • tammikuu 2020
    • joulukuu 2019
    • marraskuu 2019
    • lokakuu 2019
    • syyskuu 2019
    • elokuu 2019
    • heinäkuu 2019
    • kesäkuu 2019
    • toukokuu 2019
    • maaliskuu 2019
    • helmikuu 2019
    • tammikuu 2019
    • joulukuu 2018
    • marraskuu 2018
    • lokakuu 2018
    • syyskuu 2018
    • elokuu 2018
    • kesäkuu 2018
    • toukokuu 2018
    • huhtikuu 2018
    • maaliskuu 2018
    • helmikuu 2018
    • tammikuu 2018
    • joulukuu 2017
    • marraskuu 2017
    • lokakuu 2017
    • syyskuu 2017
    • heinäkuu 2017
    • kesäkuu 2017
    • toukokuu 2017
    • huhtikuu 2017
    • maaliskuu 2017
    • helmikuu 2017
    • tammikuu 2017
    • joulukuu 2016
    • marraskuu 2016
    • lokakuu 2016
    • syyskuu 2016
    • elokuu 2016
    • heinäkuu 2016
    • kesäkuu 2016
    +358-50 3236013 myynti@omalogo.fi
    OmaLogo Oy

    OmaLogo Oy on erikoistunut yritysten brändäykseen ja sen esille tuomiseen: ikkuna-ja autoteippaukset, vaatemerkinnät, logot. Tutustu ja ota yhteyttä, ja katsotaan miten saamme teidät paremmin esille.

    Sivustolinkkejämme
    • Etusivu
    • Verkkokauppa
    • Mainosteippaukset
    • Työvaatteet
    • Palvelut
    • Yhteystiedot
    Auton varaosat

    www.autoihinvaraosat.fi

    © 2016 - OmaLogo Oy - Oikeudet muutoksiin pidetetään
    Toteutus: Kettu Markkinointi
    loading Peruuta
    Viestiä ei lähetetty - tarkista sähköpostiosoitteesi!
    Sähköpostivarmistus epäonnistui. Yritä uudelleen.
    Valitettavasti blogisi artikkeleita ei voida jakaa sähköpostin välityksellä.