Laina- ja verkkomarkkinointi mustaa valkoisella

Vuoden loppuun on hyvää raapustaa, koska Suomessa on tapahtunut paljon muutoksia, korkokattolaki laina -puolella ja paletti uusiksi sekoittamaan pakkaa, joka on enemmän sekaisin kuin kaikki risteilylaivat yhteensä -09 lähtien.

Asiakäännös kuitenkin laadukkaammalle puolelle. Oksettavin Tapanin päivä, kun vilkaisee ihmisten teetettyjä nimikkeitä ja ”meriittejä”, joilla ei ole minkään valtakunnan tai paviaanikylän merkitystä. ”Nostin yrityksen Facebook näkyvyyttä 24 prosentilla”. Olikohan tuossa budjettia mainittu tai kannattavuutta? No ei. Ja ala joku konkurssi Stockmann, jonka 300-vuotias kahden hengen SOME-tiimi on aika helposti voitettavissa ja ehkä näkyvyyttä voi muutamalla lainamiljoonalla nostaa sen 24 % kolmeksi neljäksi päiväksi. Ei voimasanoja, mutta NICE-sana kuvailee tätä aika hyvin. Sekä nämä suomalaiset muut sanat myös, jotka ovat kansainvälisesti hullunkurisia. Ehkä tarkellemmin ajattelen, kirjoittajankin mielestä.

Joulunakin voi olla kriittinen, mutta ei vihainen, paitsi aggressiivinen markkinointimestari kyllä käyttää viimeisetkin sydämen rippeet, jos uusin & kuumin lainavertailu 2020 kiinnostaa. Myös monet kuumentuneet magasiinit eli verkkolehdet, kuten joustavalaina.fi ovat samoilla linjoilla Norwegian luottokortti -palvelun kanssa (kyseessä ei ole mikään magasiini) eli emme ole tässä paletissa suinkaan yksin. Asiat ne, kun kannattaa vaan pitää yksinkertaisena, esim. Omalogo.fi:n ikkunateippaukset. Simppeliä.

Kraateri versus kriteeri

Molemmat sanat tuttuja, työelämässä kraaterit voittavat kriteerit. Mitä tämä tarkoittaa, on vaikea latoa pöytään ilman pitkää sanalitanjaa, mutta lyhyesti; hän, ken puhuu eniten, on kraateri voittaen hänet kenellä ovat kriteerit oikeasti kohdillaan. Kraateri-persoonalle maistuu Tuplateräs-Glögi (Mulled Wine ja tuo resepti on hieman vajavainen, koska puolet puuttuu), ja sitten tämä niin kutsuttu, ei suinkaan unohdettu, kriteeripersoona, hädin tuskin syö edes kinkkua. Ja kinkku on pyhä jouluruoka, mutta vegaani-ihmiset, älkää ottako nokkiin – tämä sanoma on kuitenkin iloinen rispektin saattelemana.

Eri ala, mutta samat kujeet rahan tavoittelun suhteen markkinoinnin kautta!

Tai mikäli pelurin nystyrät kohottaa edes koilliseen, sillä Videoslots on tämän positiivis-negatiivis-rallaajan valinta ja samoin Gamblerit.net vuoden parhaiden netticasinoiden ykköspoiminta. Yksinkertaisuus ajaa monet tarttumaan parhaisiin tilaisuuksiin, joista linkkien muodossa tässä niistä jo viisi. Joulun pikkuapurin pitää purra ja puurtaa, eikä katsoa mitään LinkedIn -mittelöä edes tuomariroolissa. Tämä kuitenkin herättää monen mielenkiinnon, sillä LI:ssä oli vielä 2014 asiat hyvin. Sitten kaikista tuli spesialisteja, yhdessä vuorokaudessa Suomessa, koska hiffattiin Amerikka, mutta 2020-vuonnakaan koulutusta kenellekään ”spesialistilla” ei ole, mutta prosentti heistä lienee synnynnäisiä.

Individuaali-speliasti monelle eri tavoin

Itse vieraskirjoittana olen typospesialisti markkinoinnissa eli markkinoin huonoa kirjoitustaitoa ja pikalaina -narkomaanina talouteni on ruvella. Ja ei, en, enkä (pyhä kolminaisuus) mainosta punssia sen tehdessä hallaa voimajuoman alaisillekin, eikä se ole Internet-kultissa enää ”in”. Nyt nimittäin SUP-lautaillaan, säästetään rahaa ja nuoretkin suomalaiset jättävät ne dösikset rauhaan ja ostavat euron juustoburgereita hymyissä suin, koska 21.12 jälkeen saadaan aina se 3 minuuttia valoa / hymyä lisää! Erinomaista joulua kaikille ja uutta vuotta samassa erinomaisuudessa ja erikoisuudessa!