Siirry sisältöön
OmaLogo Oy
  • Etusivu
  • Teippaukset
    • Ikkunateippaukset
    • Maitolasi eli etsattu vinyyliteippi
    • Autoteippaukset
    • Muu mainosteippaus
  • Brändäys
    • Mainoskyltit
    • Mainoslakanat ja mainosbannerit
    • Tekstiilipainatus – t-paidat, hupparit, takit, housut, työvaatteet, sporttivaatteet
      • Työvaatteet
      • Esimerkkituotteita
  • Palvelut
    • Sisustustarrat kotiin ja toimistoon
    • Ikkunakalvoitus
    • Kotisivut – sähköposti – domain – mainonta
    • Suunnittelu
    • Aineistovaatimukset
    • Verkostot
  • Yhteydet
    • OmaLogo Oy
    • Asiakkaat
    • Tietosuojaseloste
  • Hinnasto
    • Reklamointi
  • Uutisia – luettavaa
    • Services
  • Verkkokauppa

Henkilökunnan logollinen vaatetus ja sen merkitys asiakkaiden näkökulmasta

22/09/2023 kirjoittaja OmaLogoOy

Brändin rakentaminen ja tunnistettavuus

Logollinen vaatetus voi olla yksi tärkeimmistä tekijöistä brändin rakentamisessa ja ylläpitämisessä. Se luo yhtenäisen ja tunnistettavan ilmeen, joka helpottaa asiakkaiden orientaatiota yritykseen tai palveluun. Tämä yhtenäisyys antaa asiakkaille turvallisuuden tunteen ja voi vaikuttaa myönteisesti heidän ostopäätökseensä.

Toisaalta, tunnistettavuus ei ole vain brändin ylläpitämistä varten. Se luo myös asiakkaalle mahdollisuuden välittömästi tunnistaa henkilökuntaan kuuluvat ihmiset, mikä on erityisen tärkeää suurissa liiketiloissa tai tapahtumissa. Tämä nopeuttaa palvelua ja auttaa asiakkaita saamaan haluamansa informaation tai palvelun nopeammin.

Luottamuksen rakentaminen

Luottamus on yksi keskeisimmistä tekijöistä asiakassuhteessa. Logollinen vaatetus voi olla tapa rakentaa ja ylläpitää tätä luottamusta. Kun henkilökunta pukeutuu yhtenäisesti ja ammattimaisesti, se antaa signaalin siitä, että yritys on luotettava ja sen palvelut ovat korkealaatuisia.

Asiakkaat voivat myös kokea, että yritys investoi henkilöstöönsä ja siten myös asiakaspalvelun laatuun, jos henkilökunta pukeutuu laadukkaisiin, logolla varustettuihin vaatteisiin. Tämä luo mielikuvan yrityksestä, joka arvostaa työntekijöitään ja asiakkaitaan.

Ammattimaisuus ja asiantuntemus

Logollinen vaatetus voi viestiä ammattimaisuudesta ja asiantuntemuksesta. Se erottaa henkilökunnan asiakkaista ja antaa ymmärtää, että kyseessä ovat koulutetut ja pätevät ihmiset, joilta voi kysyä neuvoa tai jotka voivat auttaa ongelmatilanteissa.

Erityisesti asiantuntijapalveluissa, kuten lääkärikeskuksissa tai konsulttiyrityksissä, logollinen vaatetus voi vahvistaa asiakkaan käsitystä yrityksen luotettavuudesta ja asiantuntemuksesta. Yhtenäinen ja ammattimainen ulkoasu voi siten olla tärkeä osa yrityksen imagoa.

Viestintä ja markkinointi

Vaatetus on myös eräänlainen kävelevä mainos. Asiakkaiden nähdessä henkilökunnan yhtenäisessä, logolla varustetussa vaatetuksessa, se toimii muistutuksena yrityksen brändistä ja palveluista. Tämä on erityisen tärkeää alueilla, joissa kilpailu on kovaa ja asiakkaiden huomio on vaikea saada.

Tämän lisäksi, kun henkilökunta pukeutuu logolliseen vaatetukseen myös yrityksen ulkopuolella, se toimii ilmaisena mainoksena. Tämä voi auttaa tavoittamaan uusia asiakkaita ja laajentamaan yrityksen näkyvyyttä.

Esteettiset näkökohdat

Yrityksen ulkoasu ja esteettiset valinnat ovat yhä tärkeämpiä kilpailutekijöitä. Hyvin suunniteltu ja esteettisesti miellyttävä logollinen vaatetus voi lisätä yrityksen houkuttelevuutta ja erottaa sen kilpailijoista.

Toisaalta, huonosti suunniteltu tai vanhentunut logollinen vaatetus voi saada yrityksen näyttämään epäammattimaiselta tai jopa epäluotettavalta. Esteettiset valinnat ovat siis tärkeitä myös asiakkaiden näkökulmasta, ja niiden tulisi olla linjassa yrityksen muun brändäyksen kanssa.

Lista vaikutuksista asiakkaiden näkökulmasta

  1. Brändin tunnistettavuus ja yhtenäisyys
  2. Luottamuksen rakentaminen ja ylläpito
  3. Ammattimaisuuden ja asiantuntemuksen viestiminen
  4. Toimiminen kävelevänä mainoksena
  5. Esteettinen houkuttelevuus

Yhteenveto

Logollinen vaatetus ei ole vain henkilökunnan pukeutumiskysymys, vaan se on olennainen osa yrityksen brändiä ja asiakaskokemusta. Se vaikuttaa monin eri tavoin siihen, miten asiakkaat kokevat yrityksen ja sen tarjoamat palvelut. Yrityksen tulee huolellisesti suunnitella ja valita logollinen vaatetus, joka tukee sen arvoja, missiota ja tavoitteita.

Hyvin suunniteltu ja toteutettu logollinen vaatetus voi rakentaa luottamusta, viestiä ammattimaisuudesta ja toimia tehokkaana markkinointivälineenä. Se on investointi, joka voi tuottaa merkittäviä pitkäaikaisia hyötyjä sekä yritykselle että sen asiakkaille.

Jaa tämä:

  • Click to email a link to a friend(Avautuu uudessa ikkunassa) Sähköpostitse
  • Jaa Facebookissa(Avautuu uudessa ikkunassa) Facebook
  • Tulosta(Avautuu uudessa ikkunassa) Tulosta
  • Click to share on X(Avautuu uudessa ikkunassa) X
  • Jaa Pinterest palvelussa(Avautuu uudessa ikkunassa) Pinterest
Kategoriat brändäys, Luettavaa, työvaatteet, vaatemerkintä Avainsanat logo, markkinointi, työvaate, työvaatteet, vaatemerkintä
Tekstiilipainatuksella eli lämpöprässillä firmalle vaatteisiin uusi ilme
Miten yritys valitsee oikeanlaisen logollisen vaatetuksen: suunnittelun ja toteutuksen perusteet

Tilaa verkkokaupastamme

Tilaa verkkokaupasta!

Tarjouspyyntö

Uusimmat tarjoukset ja jutut

  • Kuumuus koettelee rakennuksia ja niiden käyttäjiä – näin taloyhtiö voi varautua helteisiin: aurinkokalvot
  • Kesäksi uutta ilmettä yritykselle – nyt on oikea hetki päivittää ikkunateippaus
  • Ekologiset vaatteet yrityksen omalla logolla
  • Tyyliä keittiöön tanskalaisilla Billund maustemyllyillä
  • Sisustaminen ja käytännöllisyys kohtaavat: Omnioutil-ämpäri – Japanilaisen designin monikäyttöinen mestariteos
  • Auta yritystäsi tulemaan nähdyksi – autoteippaus ei ole iso investointi
  • Vaatemerkintä ja logopainatukset – Laadukas ratkaisu brändäyksellesi
  • Veneilykausi alkaa – vinkit uuden kauden aloittamiselle sekä veneteippaus

Arkisto

  • toukokuu 2025
  • huhtikuu 2025
  • maaliskuu 2025
  • helmikuu 2025
  • tammikuu 2025
  • joulukuu 2024
  • lokakuu 2024
  • elokuu 2024
  • heinäkuu 2024
  • toukokuu 2024
  • huhtikuu 2024
  • maaliskuu 2024
  • helmikuu 2024
  • tammikuu 2024
  • joulukuu 2023
  • marraskuu 2023
  • lokakuu 2023
  • syyskuu 2023
  • elokuu 2023
  • heinäkuu 2023
  • kesäkuu 2023
  • toukokuu 2023
  • maaliskuu 2023
  • tammikuu 2023
  • lokakuu 2022
  • syyskuu 2022
  • elokuu 2022
  • heinäkuu 2022
  • toukokuu 2022
  • huhtikuu 2022
  • helmikuu 2022
  • tammikuu 2022
  • joulukuu 2021
  • marraskuu 2021
  • lokakuu 2021
  • syyskuu 2021
  • elokuu 2021
  • heinäkuu 2021
  • kesäkuu 2021
  • toukokuu 2021
  • huhtikuu 2021
  • maaliskuu 2021
  • helmikuu 2021
  • marraskuu 2020
  • lokakuu 2020
  • syyskuu 2020
  • elokuu 2020
  • heinäkuu 2020
  • kesäkuu 2020
  • toukokuu 2020
  • huhtikuu 2020
  • maaliskuu 2020
  • helmikuu 2020
  • tammikuu 2020
  • joulukuu 2019
  • marraskuu 2019
  • lokakuu 2019
  • syyskuu 2019
  • elokuu 2019
  • heinäkuu 2019
  • kesäkuu 2019
  • toukokuu 2019
  • maaliskuu 2019
  • helmikuu 2019
  • tammikuu 2019
  • joulukuu 2018
  • marraskuu 2018
  • lokakuu 2018
  • syyskuu 2018
  • elokuu 2018
  • kesäkuu 2018
  • toukokuu 2018
  • huhtikuu 2018
  • maaliskuu 2018
  • helmikuu 2018
  • tammikuu 2018
  • joulukuu 2017
  • marraskuu 2017
  • lokakuu 2017
  • syyskuu 2017
  • heinäkuu 2017
  • kesäkuu 2017
  • toukokuu 2017
  • huhtikuu 2017
  • maaliskuu 2017
  • helmikuu 2017
  • tammikuu 2017
  • joulukuu 2016
  • marraskuu 2016
  • lokakuu 2016
  • syyskuu 2016
  • elokuu 2016
  • heinäkuu 2016
  • kesäkuu 2016

Tilaa verkkokaupastamme

Tilaa verkkokaupasta!

Tarjouspyyntö

Tykkää meistä

Tykkää meistä

Uutisia

  • Kuumuus koettelee rakennuksia ja niiden käyttäjiä – näin taloyhtiö voi varautua helteisiin: aurinkokalvot
  • Kesäksi uutta ilmettä yritykselle – nyt on oikea hetki päivittää ikkunateippaus
  • Ekologiset vaatteet yrityksen omalla logolla
  • Tyyliä keittiöön tanskalaisilla Billund maustemyllyillä
  • Sisustaminen ja käytännöllisyys kohtaavat: Omnioutil-ämpäri – Japanilaisen designin monikäyttöinen mestariteos
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Evästekäytäntömme

OmaLogo Oy

OmaLogo Oy on erikoistunut yritysten brändäykseen ja sen esille tuomiseen: ikkuna-ja autoteippaukset, vaatemerkinnät, logot. Tutustu ja ota yhteyttä, ja katsotaan miten saamme teidät paremmin esille.

Sivustolinkkejämme

  • Etusivu
  • Verkkokauppa
  • Mainosteippaukset
  • Mainoslakanat ja mainosbannerit
  • Työvaatteet
  • Palvelut
  • Yhteystiedot

Omalogo Oy, Kalkkipetteri, Kievarintie 23, 08700 Lohja

Toimistohotelli Kalkkipetteri sijaitsee Lohjalla Virkkalassa. Internetin karttahaku löytää meidät osoitteella Kievarintie 23, Lohja (Virkkala). Kalkkipetterin toimistohotelli on heti ennen pääporttia oikealle – pikku portin läpi ja 100 m olet toimiston pääoven edessä. Me olemme "takapuolella"
Katso Google kartta

© 2025 OmaLogo Oy • Built with GeneratePress