Brändäys ei ole aina helppoa

Mainosteippaamo OmaLogo Oy on toiminut nykyiseen tyyliinsä nyt toista vuotta ja opimme koko ajan lisää. Tällä hetkellä resurssimme ovat yksi tiedostojen tekijä, yksi teippari sekä hänen apulaisensa ja toivomme, että syksystä voisimme palkata apulaisen oikeasti meille töihin – aika näyttää, miten käy.

Brändäyksen perusta on hyvä ja selkeä logo. Logo ei saa olla liian monimutkainen, jotta asiakkaat eivät muistaisi sitä – sen tulee olla selkeä sekä muotokieleltään että väreiltään ja sopi kohderyhmänsä kulttuuriin, siksi kansainvälisille brändeillä voi olla todella vaikeata.

Uutuuksia markkinoille

Mutta on markkina-alue ja toiminta mitä tahansa, harvoilla on vain yksi toimija. Siksi esimerkiksi Suomen säädellyille rahapelimarkkinoille on tullut viimeisten vuosien aikana paljon uusia mahdollisuuksia tavalliselle pelaajalle. Uudet nettikasinot ovat tulleet jokaisen tietokonekäyttäjän ja älypuhelimen tai tabletin omistajan saatavilla ja toisin kuin 90-luvulla, jokainen Suomeen itseään markkinoiva nettikasino tarjoaa myös suomenkielisen avun ja tuen.

Yksi aika vakiokeino, millä uudet tulokkaat voivat saada käyttäjiä jo markkinoilla olevilta palveluilta, on tarjota omia tuotteitaan joko ilmaiseksi tai todella edullisesti. Se, että isot marketit tarjoavat ilmaisia ämpäreitä tai vastaavia ei paljon eroa siitä, että Netti kasino tarjoaa ilmaispyörätykset, eli pelaamista oikeasti mutta ei vielä omalla rahalla- tottakai, jos voitat paljon, rahat ovat sinun.

Uusia palveluita

Jos uusi toimittaja pyrkii jo olemassa oleville markkinoille, tulisi tämän uuden tulokkaan pystyä tarjoamaan jotain uutta, ennenkuulumatonta tai ainakin erilaista kuin mitä markkinoilla on jo tarjota. Voit vaikka pelaa kolikkopelit ilmaiseksi harjoittelurahalla ja samalla oppia, miten pelejä pelataan- tai jotain vastaavaa. Monet ottavat teknisiä kehitysaskeleita ja tuovat markkinoille entistä todentuntuisempia pelimuotoja eikä varmaan ole kauaa aikaa kun laitamme VR-lasit päähän ja olemme virtuaalisessa pelisalissa pelaamassa huomaamatta sitä todellisuutta, että emme ole poistuneet omasta olohuoneestamme minnekään.

brand

Virtual Reality

Mutta jopa ne toimijat, jotka kehittelevät VR-laseja tai niihin liittyvää ohjelmistoa, tarvitset vanhanaikaista brändäystä – jonkun pitää kehittää logo, jonkun pitää suunnitella markkinointi ja kaikki siihen liittyvä oheistoiminta, sillä vaikka se varsinainen tuote ja palvelu olisi täysin virtuaalista, matkan varrelle mahtuu monta ihmistä, jotka pitää vakuuttaa ja voittaa uuden tulokkaan tai tekniikan puolelle.

Virtuaalilaseja käytetään ensisijaisesti 360-videoiden katseluun tai VR-pelien pelaamiseen. Virtuaalitodellisuutta hyödyntäminen yleistyy myös viihdeteollisuuden ulkopuolella monilla aloilla koulutuksesta ja lääketieteeseen. Moni ennustaa myös, että virtuaalitodellisuudesta ja lisätystä todellisuudesta tulee mobiililaitteiden jälkeen seuraava merkittävä tietokonealusta!

Brändäystä paikallisesti

Me OmaLogossa teemme ja kehitämme asiakkaiden logoja, liitämme logoja vaatteisiin, ikkunoihin, autoihin – ja moneen muuhun tuotteeseen. Teemme siis brändäystä asiakkaan kanssa ja asiakkaan puolesta. Yhteistyökumppaniemme kanssa pystymme myös tuottamaan näkyvyyttä niin uusien mediakanavien kautta diginä kuin vanhojen kanavien kautta printtiin tai tapahtumiin. Me haluamme olla auttamassa yrityksiä tulemaan paremmin esille ja jäämään ihmisten mieliin – paikallisesti, yksityisesti.