Siirry sisältöön
OmaLogo Oy
  • Etusivu
  • Teippaukset
    • Ikkunateippaukset
    • Maitolasi eli etsattu vinyyliteippi
    • Autoteippaukset
    • Muu mainosteippaus
  • Brändäys
    • Mainoskyltit
    • Mainoslakanat ja mainosbannerit
    • Tekstiilipainatus – t-paidat, hupparit, takit, housut, työvaatteet, sporttivaatteet
      • Työvaatteet
      • Esimerkkituotteita
  • Palvelut
    • Sisustustarrat kotiin ja toimistoon
    • Ikkunakalvoitus
    • Kotisivut – sähköposti – domain – mainonta
    • Suunnittelu
    • Aineistovaatimukset
    • Verkostot
  • Yhteydet
    • OmaLogo Oy
    • Asiakkaat
    • Tietosuojaseloste
  • Hinnasto
    • Reklamointi
  • Uutisia – luettavaa
    • Services
  • Verkkokauppa

Logosta muistijälki tuleville kaupoille

15/10/202005/10/2018 kirjoittaja OmaLogoOy

Oletko miettinyt erilaisia logoja, liikemerkkejä joita olet nähnyt satoja, jos et jopa tuhansia elämäsi varrella. Kuinka monta niistä on jäänyt mieleen?

Yrityksen liikemerkki eli logo, on merkki, jonka tarkoituksena on muistuttaa potentiaaliselle asiakkaalle yrityksestä ja siitä mitä se myy: tuotteita tai palveluita. Logon ei tarvitse liittyä suoranaisesti millään lailla yrityksen liiketoimintaan, tai se voi liittyä siihen jonkin tarinan tai jonkin muun merkityksen kautta, aivan kuten Adidaksen kolme raitaa tai Niken Swoosh logo. Näiden kahden lisäksi tulee kansainvälisistä logoista nopeasti mieleen Apple, McDonalds, Dell…. riippuen tietenkin itsekunkin ihmisen harrastuksista, työstä ja menneestä elämästä. Mutta kaikilla näillä logoilla on yksi asia yhteinen – yksikään näistä logoista ei ole monimutkainen.

Tunnistat varmaan suurimman osan yllä olevista logoista….

Yksinkertainen logo on helppo muistaa

Aivan kuten edellä mainitut kansainvälisesti tunnetut yritykset, myös pelkästään netissä toimivat yritykset tarvitsevat logon – yksinkertaisen graafisen merkin, josta heidät muistaa. Esimerkiksi nettikasinoiden maailmasta löytyy Unibet Live Casino, ja sitä kautta luonnollisesti yrityksen yksinkertainen tekstilogo, johon on sitten graafisena elementtinä lisätty vihreät ympyrät eivätkä kirjaimetkaan ole suorassa – helposti muistettava logo, joka voidaan tarvittaessa liittää urheilijan paitaa, auton kylkeen yms ja kaikki oppivat tuntemaan yrityksen logon.

Tuolla live casinon puolella on muuten 15 erilaista livecasino pöytää. Unibet on alalla erikoisuus muuten siinä mielessä, että todella harvalla internetin casinoista on oma community, eli keskustelufoorumi jossa voidaan ja keskustellaan mm pokerista, käynnissä olevasta UEFA Champions liigasta, tenniksestä yms. Tänään siellä käydessäni esimerkiksi urheiluvedonlyöntifoorumilla oli yhteensä 19023 kommenttia ja viimeisin oli kirjoitettu 17 minuuttia minua ennen.

Monesti logo on vain pelkkä tekstityyppi….

Pelkällä logolla ei pitkälle pääse

Edellä oleva Unibet esimerkki on hyvä siksi, että pelkällä logolla ja hyvällä sellaisella ei pitkälle pötkitä, myös koko muu palvelu ja tuote pitää olla kunnossa, jotta potentiaalinen asiakas saa tyydyttävän brändikokemuksen ja sitä kautta positiivisen muistijälken joka tallentuu logon yhteyteen. Vastaavasti itselläni tuli negatiivinen muistijälki ajaessani kerran autoliikkeestä koeajoon ottamaani uutta autoa: se kitisi ja kolisi eikä ollut ollenkaan mieleeni. Ja vaikka nykyään tiedän, että kyseisen automerkin autot ovat varmasti aivan yhtähyviä kuin muutkin automerkit, tuo yksi todella huono kokemus laittoi niin suuren negatiivisen merkin tietyynn yhteen automerkkiin, että paljon saisi tapahtua, että viitsisin edes koeajaa automerkin nykyisiä merkkejä.

Mitä muuten liittyy asiakaskokemukseen? Kysymys ei ole vain ulkonäöstä, tekniikasta, hinnasta, saatavuudesta…… kysymys on myös paljon ostajan omasta historiasta, sillä ostaja tekee paljon päätöksiä ilman loogista harkintaa – varsinkin jos oston kohteena on tuote, joka on jo ennalta tuttu. Siksi brändimarkkinointi ja logon tunnettavuus ovat tärkeitä – voi olla, että koska asiakas muistaa logon niin hyvin ja mitä se merkitsee, ettei asiakas edes mieti etsivänsä vaihtoehtoa, vaan ostaa suoraan muistamansa merkin tuotteen – moni meistä tekee näin, ajattelematta.

Markkinointi ja mainonta lehtikin kirjoitti vuonna 2017 yrityksen tunnettavuudesta. Markkinoinnin kummisedäksikin mainitun Peter Druckerin määritelmän mukaan markkinoinnin tehtävänä on auttaa yrityksiä hankkimaan asiakkaita ja pitämään asiakkaat. Pitää myös ymmärtää, että oman logonsa saaminen muistijäljeksi ihmisten muisteihin vie aikaa ja samalla myös rahaa. Pitää olla pitkäjänteinen eikä saa myöskään muutella logon muotoja tai värejä, sillä muistijälki hämärtyy joka kerta, kun logolle tehdään muutoksia.

Omalogo auttaa

Omalogo ja sen kumppanit ER-tuki ja Kettu Markkinointi auttavat paikallisia yrityksiä löytämään itselleen yksinkertaisen, helposti muistettavan ja omaksuttavan logon. Tarvittaessa käytämme ulkopuolista AD-ammattilaista tekemään graafisen työn meidän ja teidän ohjeiden mukaisesti, ja useimmiten meillä on tekijä jo omassa verkostossamme. Kun vihdoin ja viimein logo on saatu tehtyä loppuun, voi OmaLogo tehdä logosta versiot liikkeen ikkunoihin, yrityksen autoihin sekä yrityksen työvaatteisiin – ja toimittaa ja asentaa logot paikoilleen – se kuuluu peruspalveluihin.

Jaa tämä:

  • Click to email a link to a friend(Avautuu uudessa ikkunassa) Sähköpostitse
  • Jaa Facebookissa(Avautuu uudessa ikkunassa) Facebook
  • Tulosta(Avautuu uudessa ikkunassa) Tulosta
  • Click to share on X(Avautuu uudessa ikkunassa) X
  • Jaa Pinterest palvelussa(Avautuu uudessa ikkunassa) Pinterest
Kategoriat brändäys, Luettavaa Avainsanat brändäys, liikemerkki, logo, logomerkki, tunnettavuus
Miksi hyvään logoon ja ulkoasuun kannattaa panostaa?
Uudet värilliset ikkunakalvot saatavilla myös Suomessa esimerkiksi toimistoihin

Tilaa verkkokaupastamme

Tilaa verkkokaupasta!

Tarjouspyyntö

Uusimmat tarjoukset ja jutut

  • Kuumuus koettelee rakennuksia ja niiden käyttäjiä – näin taloyhtiö voi varautua helteisiin: aurinkokalvot
  • Kesäksi uutta ilmettä yritykselle – nyt on oikea hetki päivittää ikkunateippaus
  • Ekologiset vaatteet yrityksen omalla logolla
  • Tyyliä keittiöön tanskalaisilla Billund maustemyllyillä
  • Sisustaminen ja käytännöllisyys kohtaavat: Omnioutil-ämpäri – Japanilaisen designin monikäyttöinen mestariteos
  • Auta yritystäsi tulemaan nähdyksi – autoteippaus ei ole iso investointi
  • Vaatemerkintä ja logopainatukset – Laadukas ratkaisu brändäyksellesi
  • Veneilykausi alkaa – vinkit uuden kauden aloittamiselle sekä veneteippaus

Arkisto

  • toukokuu 2025
  • huhtikuu 2025
  • maaliskuu 2025
  • helmikuu 2025
  • tammikuu 2025
  • joulukuu 2024
  • lokakuu 2024
  • elokuu 2024
  • heinäkuu 2024
  • toukokuu 2024
  • huhtikuu 2024
  • maaliskuu 2024
  • helmikuu 2024
  • tammikuu 2024
  • joulukuu 2023
  • marraskuu 2023
  • lokakuu 2023
  • syyskuu 2023
  • elokuu 2023
  • heinäkuu 2023
  • kesäkuu 2023
  • toukokuu 2023
  • maaliskuu 2023
  • tammikuu 2023
  • lokakuu 2022
  • syyskuu 2022
  • elokuu 2022
  • heinäkuu 2022
  • toukokuu 2022
  • huhtikuu 2022
  • helmikuu 2022
  • tammikuu 2022
  • joulukuu 2021
  • marraskuu 2021
  • lokakuu 2021
  • syyskuu 2021
  • elokuu 2021
  • heinäkuu 2021
  • kesäkuu 2021
  • toukokuu 2021
  • huhtikuu 2021
  • maaliskuu 2021
  • helmikuu 2021
  • marraskuu 2020
  • lokakuu 2020
  • syyskuu 2020
  • elokuu 2020
  • heinäkuu 2020
  • kesäkuu 2020
  • toukokuu 2020
  • huhtikuu 2020
  • maaliskuu 2020
  • helmikuu 2020
  • tammikuu 2020
  • joulukuu 2019
  • marraskuu 2019
  • lokakuu 2019
  • syyskuu 2019
  • elokuu 2019
  • heinäkuu 2019
  • kesäkuu 2019
  • toukokuu 2019
  • maaliskuu 2019
  • helmikuu 2019
  • tammikuu 2019
  • joulukuu 2018
  • marraskuu 2018
  • lokakuu 2018
  • syyskuu 2018
  • elokuu 2018
  • kesäkuu 2018
  • toukokuu 2018
  • huhtikuu 2018
  • maaliskuu 2018
  • helmikuu 2018
  • tammikuu 2018
  • joulukuu 2017
  • marraskuu 2017
  • lokakuu 2017
  • syyskuu 2017
  • heinäkuu 2017
  • kesäkuu 2017
  • toukokuu 2017
  • huhtikuu 2017
  • maaliskuu 2017
  • helmikuu 2017
  • tammikuu 2017
  • joulukuu 2016
  • marraskuu 2016
  • lokakuu 2016
  • syyskuu 2016
  • elokuu 2016
  • heinäkuu 2016
  • kesäkuu 2016

Tilaa verkkokaupastamme

Tilaa verkkokaupasta!

Tarjouspyyntö

Tykkää meistä

Tykkää meistä

Uutisia

  • Kuumuus koettelee rakennuksia ja niiden käyttäjiä – näin taloyhtiö voi varautua helteisiin: aurinkokalvot
  • Kesäksi uutta ilmettä yritykselle – nyt on oikea hetki päivittää ikkunateippaus
  • Ekologiset vaatteet yrityksen omalla logolla
  • Tyyliä keittiöön tanskalaisilla Billund maustemyllyillä
  • Sisustaminen ja käytännöllisyys kohtaavat: Omnioutil-ämpäri – Japanilaisen designin monikäyttöinen mestariteos
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Evästekäytäntömme

OmaLogo Oy

OmaLogo Oy on erikoistunut yritysten brändäykseen ja sen esille tuomiseen: ikkuna-ja autoteippaukset, vaatemerkinnät, logot. Tutustu ja ota yhteyttä, ja katsotaan miten saamme teidät paremmin esille.

Sivustolinkkejämme

  • Etusivu
  • Verkkokauppa
  • Mainosteippaukset
  • Mainoslakanat ja mainosbannerit
  • Työvaatteet
  • Palvelut
  • Yhteystiedot

Omalogo Oy, Kalkkipetteri, Kievarintie 23, 08700 Lohja

Toimistohotelli Kalkkipetteri sijaitsee Lohjalla Virkkalassa. Internetin karttahaku löytää meidät osoitteella Kievarintie 23, Lohja (Virkkala). Kalkkipetterin toimistohotelli on heti ennen pääporttia oikealle – pikku portin läpi ja 100 m olet toimiston pääoven edessä. Me olemme "takapuolella"
Katso Google kartta

© 2025 OmaLogo Oy • Built with GeneratePress