Viisi vinkkiä nettikasinoiden markkinointiin

Nettikasinoiden markkinointi on nykyään harmaalla alueella etenkin Suomessa. Kotimaassamme nettikasinoiden markkinoiminen suoraan ei ole sallittua, sillä RAY ja Veikkaus omaavat monopoliaseman. Se ei kuitenkaan estä nettikasinoita tekemästä niin sanotusti epäsuoraa markkinointia netissä saadakseen pelaajien huomion puoleensa. Tässä artikkelissa katsomme viittä parasta vinkkiä nettikasinoiden markkinointiin.

Luo laadukas nettisivusto ja huomiota herättävä logo

Kaikista tärkeintä on luoda hienosti toimiva sivusto, jolla pelaajien on helppo navigoida ja aloittaa pelaaminen. Kutsuva sivusto, joka on visuaalisesti miellyttävä, yksinkertainen ja helppokäyttöinen saa pelaajat pysymään sivustolla kauemmin. 

Nykyään nettikasinoita on jo markkinoilla satoja, joten saadaksesi oman kasinosi erottumaan joukosta, nettisivuston suunnittelemiseen tulee käyttää aikaa ja siinä pitää ottaa huomioon yksityiskohtia. Esimerkiksi peliaulan selkeys ja tarjoukset uusille pelaajille saavat pelaajat jäämään kasinolle. 

Logon suunnittelu on syytä ottaa myös vakavasti. Huomiota herättävä ja tyylikäs logo jäävät pelaajien mieleen. Logon suunnitteleminen on osa brändäystä ja jokaisella menestyvällä yrityksellä on logo, värimaailma ja jopa fontti, joista heidät tunnistaa. Nettikasinoiden brändäys ei ole poikkeus ja kasinon omistajien tehtävä on kehittää brändikokonaisuus, joka toimii. 

Lisää sivustollesi blogi

Nykyään melkein jokaisella on blogi, mutta melkein kenelläkään ei ole oikeasti hyvää blogia. Laadukkaan ja monipuolisen blogin rakentaminen auttaa sinua saamaan uskollisia lukijoita, jotka palaavat kasinolle mielellään ja jotka voivat auttaa sinua levittämään sanaa kasinosta. Arvokkaiden blogiartikkeleiden julkaiseminen vetää puoleensa pelaajia, ja samalla autat heitä tarjoamalla heille tietoa nettikasinomarkkinoista. 

Blogijulkaisuja voi julkaista esimerkiksi pari-kolme kertaa viikossa nettikasinomaailmaan liittyvistä aiheista. Esimerkiksi kasinopuolella parhaat nettikasinot ovat oikeasti ymmärtäneet blogimaisen sisällön tärkeyden markkinoinnissa sekä asiakkaiden eli pelaajien palvelemisessa.

Sähköpostilistan kerääminen edistää markkinointia

Kun lisäät nettisivustollesi mahdollisuuden liittyä sähköpostilistalle, pelaajat antavat sinulle sähköpostiosoitteensa ja luvan lähettää markkinointimateriaaleja. Voit markkinoida nettikasinoasi heille suoraan ja lähettää sähköpostiin esimerkiksi tarjouksia ja bonuksia. Etenkin bonukset saavat pelaajat mielellään tekemään talletuksia ja pelaamaan kasinoilla ja sähköpostilistan hyödyntäminen voi olla arvokasta. 

Voit pyytää pelaajilta lupaa markkinointiin jo rekisteröitymisvaiheessa tai voit lisätä erillisen pop-up ikkunan sivustollesi, jossa pyydetään pelaajaa liittymään sähköpostilistalle. 

Hakukoneoptimointi on yksi parhaista tavoista saavuttaa liikennettä

Hakukoneoptimointi, eli SEO, auttaa sinua saamaan asiakkaita kasinolle orgaanisesti. Optimoimalla sivustosi tietyille avainsanoille, saat orgaanista liikennettä hakukoneiden kautta. Google on kaikista suosituin ja suurin hakukone ja se tarjoaa mahtavia työkaluja liikenteen seuraamiseen. Esimerkiksi Google Analytics -työkalun avulla liikenteen seuraaminen onnistuu vaivatta. Se auttaa sinua myös määrittelemään pelaajien keskimääräisen iän, sukupuolen, sijainnin ja sen, kuinka kauan he pysyvät sivustollasi. 

Toinen erinomainen työkalu hakukoneoptimoinnissa on Ahrefs, jonka kautta voit analysoida sivustosi rankingia, avainsanoja sekä kilpailijoita. Tehokas hakukoneoptimointi on elintärkeää sivuston menestymisen kannalta. Kun asiakkaat löytävät kasinon helposti avainsanojen avulla, saat orgaanista liikennettä ilmaiseksi. 

Blogin säännöllinen päivittäminen auttaa myös hakukoneoptimoinnissa. 

Affiliate markkinointi on nykypäivää

Koska monilla alueilla nettikasinot eivät saa markkinoida palveluitaan suoraan pelaajille esimerkiksi mainosten kautta, affiliate markkinointi on tullut suosituksi kasinoiden keskuudessa. Monet nettisivustot arvostelevat kasinoita ja tekevät yhteistyötä valitsemiensa kasinoiden kanssa, jolloin toisen osapuolen nettisivut voivat suoraan tuoda liikennettä kasinollesi. 

Affiliate markkinoinnissa kasino maksaa yhteistyösivustolle komission sopimuksen mukaan, esimerkiksi jokaisesta pelaajasta, joka tekee kasinolle talletuksen. Affiliate markkinointia käyttävät myös monet muut suuret yritykset, kuten Amazon ja eBay.

Yhteenveto

Vaikka nettikasinoiden suoramarkkinointi etenkin Suomessa on kiellettyä, se ei tarkoita, että markkinointia ei voi tehdä ollenkaan. Kiinnitä huomiota etenkin nettikasinon brändäykseen ja toimivaan nettisivuun. Tehokas SEO on myös yksi parhaista työkaluista orgaanisen liikenteen saamiseksi sivustolle.