Uutisia

Miksi annamme tunteiden tehdä päätöksemme?

Oletko huomannut isommissa vaateketjuissa tai tavarataloissa, kuinka suunnitelmallisesti erilaiset tuotteet on aseteltu reittisi varrelle. Reitin, jota et edes kulje tietoisesti, mutta jonka markkinamiehet ovat rakentaneet vuosien kokemuksen tuomalla varmuudella. Pienet yksityiset yritykset eivät välttämättä pysty samaan suunnitelmallisuuteen jo siitä yksinkertaisesta syystä, että resurssit eivät riitä. Kun teet itse oman ostopäätöksesi,...

Lue lisää

Onko yrityksesi logo vanhentunut?

Monella vanhemmalla yrityksellä on vielä käytössään kymmeniä vuosia vanha logo. Asia on ok, jos logo on koko historiansa ollut samanlainen, mutta jos vanhasta logosta on tarpeen mukaan tehty aina erilainen versio eri tarpeeseen, olisiko nyt aika uudistua, ja tehdä yksi ja ainoa logo, mitä sitten käytetään joka paikassa ja jokaiseen...

Lue lisää

Urheilun sponsoroinnista ja näkyvyydestä

Kaikki urheilijat, niin yksilöt kuin joukkueet tarvitsevat rahoitusta. Joissain maissa suuri rahoittaja on valtio, mutta useimmiten rahoittajina ovat rikkaat yksityishenkilöt tai paikalliset yritykset ja joukkuelajeissa suuri tulonlähde on otteluiden lipputulot. Suomessa, missä meitä on vähän, ovat myös urheilijoiden ja joukkueiden sponsori- ja tukirahat huomattavasti pienempiä kuin ”suuressa” maailmassa. Näkyvyyttä urheilulle...

Lue lisää

Tiedätkö miten paljon henkilötietojasi luovutat joka päivä?

Olet ehkä lukenut lehdistä henkilötietojen luovuttamisesta, tai pikemminkin siitä kuinka niitä ei suositella luovuttamaan ellei ole aivan pakko. Jos sivusto joutuu hyökkäyksen kohteeksi, käytetään henkilötietoja usein väärin. Tokihan kaikki siis aina lukevat eri palvelujen, ohjelmien ja applikaatioiden käyttöehdot tarkistaakseen että mitä henkilötietoja jaetaan ja kenelle. Jos edellämainittu ei kuulostanut tutulta,...

Lue lisää

Haluaisitko sinä panostaa ekologiseen firmapukeutumiseen?

Ekologiset arvot ovat nousseet viime aikoina selvästi aiempaa suurempaan arvoon. Toisaalla ruokakulttuurissamme on alettu arvostaa luomua, mutta myös vaatetuksessa ja pukeutumisessa on alettu kysellä enemmän niistä oloista, missä vaatteet on tehty. Tähän tilanteeseen haluaa myös Mainosteippaamo OmaLogo omalta osaltaan tarjota vaihtoehdon. OmaLogo tuo tarjolle maahantuojansa kautta Ecologie vaatesarjan, jossa vaatteet...

Lue lisää

Mainosteippaamosta apua kuumaan kesään

Mainosteippaamo OmaLogo on viimeisten parin vuoden aikana teipannut myös yksityisten asuntoja, parvekkeita, mökkejä. Tarvetta on ollut sekä aurinkokalvojen, tummennusten että näköesteiden tarroituksia ja kaikille näille löytyy paljon erilaisia vaihtoehtoja. Asuinmukavuutta aurinkokalvoituksella Silloin kun aurinko oikeasti ja todella lämmittää ja paahtaa ikkunoista sisään, voidaan aurinkokalvoituksella saada aikaa lisämukavuutta asunnon sisälle. Kalvoitus...

Lue lisää

Hupparit, t-paidat, colleget

Kesä lähestyy ja monet seurat ja yhdistykset miettivät rahankeräämistä omiin tarpeisiin. Yksi mahdollinen tulolähde on omille jäsenille tarkoitetut nimikoidut vaatteet kuten hupparit, t-paidat, colleget, college-housut, shortsit. Vaatteista löytyy niin edullisia kuin hintavampiakin vaihtoehtoja, yhdestä väristä monivärisiin ja vaatteisiin laitettava yhdistyksen logo ja vaikka jäsenen nimi, tekevät vaatteesta yhdistyksen omaa olemassa...

Lue lisää

Brändäämisenkin voi mokata

Logoista ja mielikuvista Moni pienyrittäjä brändäämistä ajatellessaan näkee silmissään Coca-Colan punaisen ja valkoisen kaikkien tunteman kaunokirjoituksen tai Adidaksen kolme tunnusomaista viivaa. Seuraavaksi tulee varmasti mieleen, millaisia summia näiden ikonisten kuvien tunnetuiksi saattamiseen on käytetty. Ja millainen homma tulee olemaan oman yrityksen brändin saattaminen kaikkien huulille. Viimeistään tässä kohtaa huokaistaan tehtävän...

Lue lisää

Yritysmuuton viimeisiä vaiheita

Aiemmin kirjoitimme yleisesti muuttamisesta ja siitä, kuinka tärkeätä on suunnitella perusteellisesti tai ainakin aikatauluttaa muutto jo etukäteen ja varata tarpeeksi aikaa. Tällä kertaa jatkamme siitä vaiheesta, kun palaset alkavat olla paikoillaan uudessa paikassa – tai voihan tämä seuraavaksi kuvattu aihe itseasiassa tapahtua jo ennen varsinaista muuttoa. Mistä teidät löytää? Uusi...

Lue lisää

Miten erottua muista?

Omalogon artikkeleissa on useasti käsitelty brändäystä ja sitä, miten yksittäinen palveluntarjoaja voi erottautua muiden vastaavien joukosta positiivisesti? Keinojahan siihen on monia, mutta mitkä niistä ovat oikeita, ja mitä kannattaa niistä käyttää? Tähän kysymykseen ei ole yksiselitteistä oikeata vastausta, vaan vastaus löytyy kokeilujen kautta ja silloinkin pitää olla valmiina muokkaamaan hyväksi...

Lue lisää