Nousevia nettikasinobrändejä

OmaLogo Oy toimittaa suomalaisille asiakkailleen lähialueella kaikenlaisia markkinointimateriaaleja. Yritys tuottaa niin t-paitoja, takkeja, huppareita, lippiksiä ja pipoja yms yritysten omilla logoilla sekä urheilujoukkueille ja firmajoukkueille vaikka asusteet salibandyturnauksiin. Näiden vaatetoimitusten lisäksi mainosteippaamo tuottaa myös ikkunateippauksia, sisäteippauksia ja autoteippauksia, sekä ulkokylttejä ja kylttejä vaikka kauppakeskuksen sisälle.

Perustuotannon lisäksi mainosteippaamo toteuttaa myös logojen digitalisointia sekä kokonaan uusien logojen suunnittelua, valokuvauspalveluita ja muita markkinointialaan liittyviä palveluita, joten nettikasinot ja niiden brändien seuraaminenkaan ei ole yritykselle mitään uutta. Nettikasino ala on kuitenkin ala, jossa on mukana toimijoita, jotka tietävät miten Google toimii, miten netissä pitää näkyä ja mitä pitää tehdä, jotta yritys tulee esille kovasti kilpaillulla alalla, ja siksi myös OmaLogo tuottaa palveluita kansainvälisesti myös nettikasinoille.

Brändinrakentaminen ei ole helppoa

Nettikasinot joutuvat kamppailemaan toinen toistensa rinnalla ilman kivijalkaliikkeen tukea. Ne kaikki ovat käytännössä 100% nettiliiketoimintaa ja vielä siten, että se nettikasinon pohjalla toimiva ohjelmisto sekä kaikki pelit ovat vuokrattuja tai sopimuspohjalta saatuja toisilta toimittajilta, nettikasino on rahapelaamisessa kuin Zalando vaatemarkkinoille, mitään ei tehdä itse, mutta tarjotaan asiakkaille paikka, mistä voi tilata. Ja koska nettikasinoita on monia, pitää niiden erottua toisistaan ja siinä tullaan brändäämiseen, eli kasinoiden tulee erottua tavalla tai toisella massasta. Miten se sitten voidaan tehdä? Nettikasino alalla ei ole aikaa rakentaa brändiä vuosikymmeniä, itse alakin on vasta kolmatta vuosikymmentään käyvä, joten nettikasinon pitäisi löytää asiakkaansa jo ensimmäisten kuukausien aikana ja mielellään tehdä tulosta heti ensimmäisenä toimintavuonnaan, mutta miten se on mahdollista, jos markkinat ovat täynnä toisia nettikasinoita.

Kyse on yksinkertaisesti paremmasta kokonaisuuden suunnittelusta kuin osalla nykyään markkinoilla olevista kasinoista. Monet nettikasinot ovat nopeasti kyhättyjä 100% toiminnallisia pelipaikkoja, mutta joilla ei oikeasti ole edes mielenkiintoa rakentaa brändiä, joten sellaisille toimijoille, jotka oikeasti haluavat kehittää omasta toiminnastaan monien vuosien mittaisen toiminnan, on tilaa markkinoilla.

Normaali brändin rakentaminen on koettu olevan monien vuosien työn tulosta, mutta nettimarkkinoilla kaikki pitää tapahtua nopeammin, ja se on mahdollista, jos vain uusi operaattori tekee kotiläksynsä hyvin ja suunnittelee kasinonsa avajaiset hyvin ja tekee tarvittavat pohjatyöt kunnolla.

Mitä tekee toimivan brändin

Koska periaatteessa kaikki alalla toimivat tietävät eri pelistudiot sekä ohjelmistotalot, ei sitä kautta ole helpolla saatavilla erottavuus tekijöitä. Mutta jos katsomme vanhojen ja tunnettujen nettikasinoiden kuten Betsson, mr Green, Rizk tai vaikkapa Unibet sivustoja ja vertaamme niitä markkinoilla oleviin tusinakasinoihin, huomaamme nopeasti, että niillä, jotka oikeasti ottavat asiakkaansa huomioon, on paljon enemmän tarjottavaa, kuin kenties pelkkä pelaaminen. Toimivan nettikasinobrändin tulee ollakin paljon enemmän kuin vain pelipaikka, kasino tulee olla viihdettä, ajanvietettä ja jopa tavallaan ystävällinen paikka, jossa voi viettää aikaansa – ja tekemistä on, vaikkei edes pelaisi!

Nousevat nettikasinobrändit käyttävät niitä peruspilareita, joita tarvitaan kaikessa liiketoiminnassa, joka haluaa kasvaa:

  • toiminnan pitää tarjota jotain uutta asiakkaalle
  • toiminnan pitää toimia kaikilla päätelaitteilla, myös mobiilissa
  • toiminnan pitää toimia asiakkaan omalla kielellä
  • toiminnan pitää osata ajoittain yllättää positiivisesti mutta kehittää toimintaansa pelästyttämättä asiakasta
  • toiminnan pitää olla aina helposti saatavilla

Nousevat kasinobrändit käyttävät hyväkseen niin vanhoja olemassa olevia markkinointikanavia, kuin myös lähtevät niille kanaville, joilla 18-25 vuotiaat nykyään löytyvät. eSports eli uUrheilu on koko maailmanlaajuisesti kasvava ala, joka tavoittaa tutkitusti nimenomaan 18-25 vuotiaat ja ne nousevat kasinobrändit, jotka haluavat tavoittaa uudet pelaajat tulevat aivan varmasti 20-luvun alkuvuosina palkkaamaan itselleen omat eSports joukkueet!