Muutama vuosi sitten, tarkemmin vuonna 2008 Sami Sassi aloitti brodeerauskoneella vaatteiden merkinnän OmaLogon-toiminimellä oman yrityksensä alla. Sassi kehitti toimintaa ostamalla vuonna 2014 Teippitallin laitteet ja laajentamalla portfolioon auto- ja muut mainosteippaukset, myös vaatteita tuli entistä enemmän kuvioihin mukaan, myös tekstiilipainatus.
Vuonna 2016 Sami Sassi halusi myydä liiketoiminnan ja ostaja löytyi Virkkalasta eli liiketoiminta säilyi Lohjalla, toiminta vain muutti toimipaikkaa. Muuton yhteydessä OmaLogosta syntyi oma osakeyhtiö yhdellä työntekijällä ja liiketoimintaan tehtiin jatko- ja kehityssuunnitelmia, jotka eivät kuitenkaan edenneet aivan suunnitelmien mukaisesti.
Vuonna 2016 oli tehty alustavia keskustelua lähialueen muiden mainosteippaamoiden ja vastaavien kanssa mahdollisesta yhteistyöstä ja jopa yhteisistä tilaus- ja markkinointikanavista, mutta vaikka keskustelut olivat edenneet hyvin positiivisissa merkeissä, eivät ne realisoituneet missään vaiheessa.
Uuden yrityksen alku ei siis käynytkään aivan niin jouhevasti kuin oli suunniteltu ja uuden työntekijän kouluttautuminenkin vei enemmän aikaa, kun oli aluksi ajateltu ja vuosi 2016 menikin täysin uuden liiketoiminnan opettelussa ja markkinoinnissa, kertoo OmaLogo Oy:n omistaja Kari Oksanen.
Kouluttautumisen ja oppimisen ohessa myös laitteisto uusiutui ja ohjelmistot muuttuivat sitten vuoden 2017 aikana ja vuodelle 2018 pääsimme vihdoista viimein tilanteeseen, jossa itsekin uskomme palveluihimme sekä perusosaamiseen. Tottakai jokainen päivä on uusien asiakkaiden ja projektien kanssa uuden opettelua ja tulevaisuuden kuviot ovat vielä täysin avoinna.
Yrityksen kasvu tavoitteena
OmaLogo Oy ei ole unohtanut alkuperäisiä suunnitelmia ja kasvu on suunta, mitä yritys hakee.
Seuraavassa vaiheessa toivomme löytävämme yhden tai parikin paikallista toimijaa, joille voimme tehdä joko alihankintana vaatemerkintää tai esimerkiksi paikallisen myyntiedustajan tai edustusliikkeen kanssa yhteistyötä siten, että tuotteemme ja palvelumme ovat tämän yrityksen tai yrittäjän myyntisalkussa yhtenä osana, miettii Oksasen tulevaisuutta.
Palvelut meillä tuottaa Mikael Pitkänen, joka on ollut mukana lähes tuosta kesästä 2015 lähtien ja opetellut kaikki työvaiheet työnohessa, töitä tehden ja tällä tavalla OmaLogon palvelut ovat päässeet nykyvaiheeseen. On meillä ollut välillä työharjoittelijoitakin, mutta emme ole vielä tähän päivään mennessä löytäneet apulaista, joka olisi halukas opettelemaan kokonaan uuden ammatin alkaen aivan alkeista, yrityksellä olisi kuitenkin vielä kasvuvaraa tulevina vuosina, mutta kasvu onnistuu vain tekijöiden avulla, ei pelkillä suunnitelmilla.
Nyt syksyn 2018 alkaessa mainosteippaamo OmaLogon päätuotteet ja palvelut ovat erilaisten liiketilojen ja toimistojen teippaukset, autojen mainosteippaukset, vaatteet ja niiden logo ja nimimerkinnät sekä erilaiset kyltit ja tarrat erilaisiin tarpeisiin.
Tuote- ja palveluvalikoimamme on riittävä emmekä ole lisäämässä uusia palveluita. Kehitämme nykyisiä palveluita edelleen ja pyrimme löytämään kokonaisuuksia, jotka auttavat asiakkaitamme entistä enemmän ja parhaat ja tyytyväisimmät asiakkaat olemme saaneet niistä, jotka ovat huomanneet verkostomme kokonaisuuden paikallisesti: Mainosteippaamo OmaLogo pystyy huolehtimaan ja tuottamaan näkyvyyttä yrityksen liikepaikkaan ja liikkuviin osiin, ER-tuki pystyy toimittamaan kotisivut ja digitaalista markkinointia yhteistyössä Kettu Markkinoinnin kanssa ja lisäksi paikallista massanäkyvyyttä on saatavissa paikallisen kaupunkilehti Ykkös-Lohjan sivuilla. Näiden toimintojen kautta olemme sitoutuneet paikallisuuteen ja paikallisten yritysten palveluun ja palveluiden ja näkyvyyden kehittämiseen oikeasti ja pitkällä aikajänteellä, lupaa yrittäjä Kari Oksanen.