Brändäyksen voi tehdä paikallisestikin

OmaLogo on toiminut nykymuotoisena osakeyhtiönä nyt kolmisen vuotta toimittaen erilaisia yritysnäkyvyyteen liittyviä palveluja ja toteutuksia lähinnä Lohjan, mutta myös Nummelan, Espoon ja Helsingin yrityksille. Toimitukset ovat kattaneet niin ikkunateippauksia, kuin ikkunakalvotuksia, autojen teippauksia ja erilaisten kylttien asennuksia sisätiloihin ja ulos. Yrityksen toimenkuvaan ovat kuuluneet myös erilaiset tekstiilit, vaatteet ja niiden merkintä yrityksien logoilla ja teksteillä.

Brändäys on aikariippuvainen

Mikään ei koskaan tapahdu hetkessä ja vaikka yritykselle tehtäisiin täysin uusi ulkoinen olemus, kestää aikansa, ennen kuin kohdeyleisö ensin huomaa ja sitten oppii tunnistamaan yrityksen logosta ja uudesta olemuksesta. Tästä on brändäyksessä kysymys, yrityksen ulkoisen olemuksen luomista sellaiseksi, että se jää ihmisten mieleen paremmin kuin ennen. Se on vähän sama kuin netissä käydään kovaa kisaa brändäyksestä nettikasinoiden osalta. Uusia kilpailijoita on tullut markkinoille ja varsinkin verovapaat kasinot ilman rekisteröintiä ovat saaneet oman jalkansa oven väliin. Markkinoille on tullut enemmän kilpailijoita ja nopeampaan aikatauluun, kuin mitä uusia pelaajia on aloittanut pelaamisen – tämä kaikki on johtanut siihen, että kasinoiden tulosmahdollisuudet ovat ainakin hetkellisesti tiukentuneet. Ala on yhä kasvava, mutta olemassa olevat operaattorit joutuvat kehittämään entistä parempia palveluita ja samalla myös uudenlaisia pelejä uusien asiakkaiden saamiseksi ja vanhojen säilyttämiseksi.  Kasinoilla on myös kiire, ala on huimasti nopeampi tempoinen kuin esimerkiksi paikallismarkkinoiden kivijalkakaupoilla, jos normaalissa liiketoiminnassa lasketaan, että kolmannen vuoden pitäisi olla jo positiivinen, nettikasinoiden pitää tehdä se jo vuodessa.

Markkinointikanavat ovat kehittyneet

Mainosteippaamo Omalogo käyttää omassa markkinoinnissaan paikallislehtenä eli kaupunkilehti Ykkös-Lohjaa, jonka sivuilla se saa näkyvyyttä Siuntion, Lohjan, Vihdin ja Karkkilan alueille ja pystyy sillä näkyvyydellä varmistamaan jonkinlaisen perusnäkyvyyden potentiaalisille tilaajille. Lehtinäkyvyyden lisäksi Mainosteippaamo OmaLogo pitää yllä myös näkyvyyttä Facebookissa sekä nykyään myös Instagramissa sillä 100% OmaLogon töissä on kuvattavissa olevia työmalleja, joten kylttien, työvaatteiden, autoteippauksien tai ikkunateippien etsijät löytävät Omalogon myös Googlesta, jonka kautta tuleekin nykyään suurin osa uusista kontakteista.

Kuvallinen kerronta on tärkeätä OmaLogolle, koska vain sillä voidaan päivittäin näyttää, mitä OmaLogo on tuottanut ja tuottaa. Lähes päivittäin sosiaalisen median sivuille päivitetään sen päivän työkuvia valmistuvista tai valmistuneista tuotteista tai kohteista.

Tulevina vuosina tekninen kehitys menee aivan takuuvarmasti eteenpäin mutta aivan yhtä varmasti tulevaisuudessakin meillä ihmisillä on vaatteet päällä ja yritysvaatetuksesta ainakin joillakin pitää jatkossakin olla logot näkyvillä, joten Omalogo pystyy niitä toimittamaan aina yhdestä takista, vaikka satoihin t-paitoihin ja huppareiden. Omalogo tekee vaatepuolella yhteistyötä mm. Sky-Pron sekä DC-Collectionin kanssa. Ikkunateippaukset ja lattiateippaukset hoituvat kuten autoteippauksen laatuteipeillä, joita tilataan tarpeen mukaan esimerkiksi Sesomalta tai 3M-teippien toimittajilta ja tarpeen niin vaatiessa tarvikkeita tilataan myös mm. Englannista, josta OmaLogo tilaa erilaisia kylttitarvikkeita, vaikkakin peruskylttitarpeet hoidetaan yhdessä paikallisen Muovi-ja Akryylituote Leskisen kanssa.

Omalogon oma tuotekehitys

Silloin tällöin OmaLogossa on mietittty omien tuotteiden suunnittelua ja markkinointia, mutta tällaisen brändäys vaatisi sekä aikaa että rahaa, eikä yrityksellä ole tällä hetkellä mielenkiintoa lähteä toteuttamaan omaa tuotekategoriaa, vaan tulevina vuosina jatketaan oman osaamisen kehittämistä, josta esimerkkinä Omalogon teippaaja on menossa nyt Sesoman järjestämään auton yliteippauskurssille. Autoteippaus on jo arkirutiinia, mutta lisäkoulutus antaa mahdollisuuden tehdä lisää erikoisteippauksia.

Uutta ilmettä edullisesti

Monesti yrityksen liiketilan ikkunat jäävät toisarvoisiksi, vaikka nimenomaan ikkunoilla voidaan saada huomiota myös silloin kun liike ei ole avoinna. Pyydä tarjous, jos teillä on liiketila ja ikkunateippauksiin kaivetaan uutta ilmettä. Meiltä löytyvät niin moniväriset maitolasikalvot kuin myös erilaiset ikkunatummennukset tuotteiden suojaamiseen ja paljon muuta. Leikkurimme mahdollistaa ikkunateippien leikkaamisen monipuolisiinkin muotoihin, kuten tässä artikkelissa oleva kuva kauneushoitolan logosta – mikä muuten on hyvä esimerkki siitä, että OmaLogo toimittaa nimensä mukaisesti tarvittaessa myös logojen digitalisointia, uutta suunnittelua ja ennen kaikkea logon muuttamista muotoon, mistä se voidaan siirtää, vaikka autoon, seinälle, lattiaan tai vaikka vain kotisivuille.